Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Преглед на началото на тестовете на Пол Рикар

Преглед на началото на тестовете на Пол Рикар

28
0

Следващите две състезания от Формула 1, които предстои да се проведат, ще бъдат в Монако и Монреал. Двете надпревари са интересни с доста интересните си трасета, които съответно напрягат доста двигателите. Затова и традиционно преди тези две състезания се провеждат тестове на пистата Пол Рикар за подготовка на определени аеродинамични елементи.

В първия ден от тестовете тимовете ползват по-тясната конфигурация, която напомня на Монако. Затова и екипите ползват настройки за по-високо притискане, каквито да удачни за следващото състезание. Уилямс ползват специфичният елемент, който напомня на опашка на акула. Той бе ползван за първи път от тима на Ред Бул, а след това и от Рено след Гран при на Испания.

Затова и изглежда, че през трите седмици от надпреварата в Барселона всичко е било изпробвано от страна на Уилямс. В случая на тима от Гроув обаче елементът изглежда доста по-елегантен благодарение на по-малките си размери. Въпросният аеродинамичен елемент би трябвало да предотвратява прекомерно приплъзване на задницата, но същевременно не пречи на задното крило. Дори и да не влезе в употреба за Монако, въпросната „опашка на акула” определено ще бъде полезна за Монреал.

Междувременно Тойота представиха радикално ново задно крило за тестовете. Точно каквото направиха БМВ със своето предно крило, бе изпробвано и японския екип, но при оформянето на задното крило. Това позволява на крилото да бъде по-агресивно, като същевременно оптимизира силите на притискане. Разбира се, има го моментът, че при предното крило е позволено да има няколко елемента, докато при задното има ограничение на само два елемента. Не е ясно все още обаче дали за новия детайл няма да се каже, че е против правилата. Разбира се, има я опцията от Тойота да прибавят един елемент, за да изучават поведението на съвсем друг компонент.

И все пак независимо дали ще се ползва в Монако, новото задно крило определено ще привлече вниманието и любопитството на конкурентните тимове и на комисарите. Иначе е видимо, че има добавени и нови малки крилца,с които да се оптимизира натиска, като бяха направили вече и от Уилямс.

И говорейки на тема увеличаване на натиска, то Хонда показват ново развитие на крилата на носа тип „Дъмбо”, а допълнително са добавили и нови малки помощни крилца към самото предно крило. Гореспоменатите новости обаче не се нещо особено, тъй като повечето тимове разчитат на втория елемент от предното крило тип „мост”, който оптимизира значително силите на притискане. Това обаче предстои да бъде представена тепърва от Хонда.