Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Прекъсване на тока е причина за летящите стартове; Магнусен: Трябваше да потеглим...

Прекъсване на тока е причина за летящите стартове; Магнусен: Трябваше да потеглим навреме, това не е WEC

2016
0
Гран при на Монако, Монте Карло
снимка: Антонио Стоянов

Спиране на тока било причината за дългото забавяне на Гран при на Монако, разясниха от ФИА след финала на надпреварата в Монте Карло. Прекъсването дошло вследствие на порой и впоследствие нямало възможност за старт от място. Надпреварата започна с летящ старт след загряващ тур с кола за сигурност на пистата.

Обяснението по време на състезанието в Монако бе, че рейс контролът наблюдавал приближаващ пистата силен порой. Оказа се, че първоначалният силен дъжд, който продължи десетина минути, е причинил повреда в стартовата контролна система – в светофарите, която не успели да отстранят достатъчно бързо. Това довело до решенията за летящи стартове. Един от въпросите, появили се по време на надпреварата, бе именно защо бе наредена такава процедура при положение, че условията на пистата не бяха твърде лоши. По-късно пистата направо бе суха.

„Закъснелият летящ старт се дължеше основно на тревога, че контролната система няма да работи правилно. Друга причина бе преценката, нивата на сцепление на стартовата решетка бяха различни заради изсъхването на трасето“, се казва в обяснението на ФИА

Рейс директор в Монако бе Едуардо Фрейташ. Това бе втори старт за него след надпреварата в Испания. В първите пет старта от сезон 2022 състезателен директор от страна на ФИА бе Нилс Витик. Бившият кадър на немския шампионат за туристически автомобили (DTM) генерира доста недоволство в изявите си като ръководител на рейс контрола. 60-годишният португалец също предизвика противоречиви мнения. Кевин Магнусен например бе категоричен, че изобщо не бе необходимо отлагане на старта.

„Можехме да потеглим. Да, по-късно имаше сериозен дъжд и вероятно състезанието щеше да бъде спряно, но това е част от автомобилния спорт. Ако условията са прилични, трябва да ни пуснат. Може да помолим да ни проведат няколко курса за каране на мокро!“, саркастично подметна датският пилот на Хаас

„Рейс директорите са нови, напрежението е огромно. Но си залагам парите, че всичките 20 пилоти искаха и бяха готови да потеглят. Ние сме професионалисти. Това сме го вършили и преди. Ако ние не можем да караме в това време, то тогава никой не може. Това е Формула 1, професионални автомобилни състезатели сме, не е WEC“, допълни Магнусен.

Фрейташ бе състезателен директор на ФИА в шампионата за издръжливост (WEC).

Люис Хамилтън също заяви, че е искал да стартира в определения първоначално час за потегляне. На седемкратния световен шампион бе посочено, че рейс контролът изразил безпокойство от факта, че до състезанието не е имало нито една сесия на мокро.

„Това не е достатъчно добра причина – ние сме пилоти във Формула 1. Аз исках да стартираме в началото, когато само прекапваше. Ще го обсъдим на пилотския брифинг. Но трябваше да потеглим“, добави Хамилтън.

Ако обаче Магнусен бе заложил, щеше да изгуби, защото поне един пилот – Джордж Ръсел – определи решението за отлагане на старта като правилно

„Мисля, че това беше правилното решение, като се има предвид какво дойде малко по-късно. Затова смятам решението за правилно и мъдро. При първото тръгване щеше да е прекалено опасно и хаотично да се пусне колоната. Трудно е да си рейс директор. Коментари в ретроспекция лесно се правят. Аз исках да тръгнем и може би щяхме да сме направили поне 20 обиколки, след което вероятно да спрат надпреварата. Може би това бе по-добър вариант, отколкото стартът да се отлага неколкократно. Но е лесно да го кажа в ретроспекция“, коментира Ръсел, който е един от директорите в асоциацията на F1 пилотите (GPDA).