Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Премахването на четвъртата DRS зона е повлияло на изпреварванията на Албърт парк

Премахването на четвъртата DRS зона е повлияло на изпреварванията на Албърт парк

1368
0
Албърт Парк
снимка: Пирели

Премахването на четвъртата DRS зона е повлияла на изпреварванията на пистата Албърт парк. Някои пилоти от F1 признаха, че в Гран при на Австралия е щяло да има повече задминавания, ако е била запазена допълнителната зона за използване на подвижното задно крило.

Четвъртият DRS участък включваше криволичещия участък на пистата от завой 8 до завой 9. Той беше премахнат от ФИА от съображения за безопасност само 20 минути преди третата свободна тренировка за Гран при на Австралия в F1. Това решение беше тема за разговор по време на брифинга на пилотите в петък вечер. Самият разговор беше воден от състезателя на Алпин Фернандо Алонсо.

Малко преди началото на FP3,  състезателният директор Нилс Витик потърси мнението на отборите за безопасността при използването системата DRS между осми и девети завой. Петима подкрепиха идеята за нейното премахване, докато други петима се противопоставиха. В крайна сметка Витик реши да я забрани.

След края състезанието, Естебан Окон предположи, че допълнителната DRS зона е можела да помогне за повече изпреварвания. Французинът прекара по-голямата част от надпреварата зад други автомобили. Въпреки това той призна, че преминаването през този участък с отворен DRS е щяло да бъдерисковано.“ Този аргумент е бил използван от съотборника му Фернандо Алонсо по време на брифинга.

Бяхме много близо, но не успяхме да се разминаваме, каза французинът, когато бе попитан за влиянието на загубата на четвъртата DRS зона.

„Вероятно ни липсваше четвъртата DRS зона, ако трябва да съм честен. Сигурно е било опасно да минавам там с отворено задно крило. Това беше мястото, в което бях най-близо до останалите болиди.“

Да се движиш с толкова висока скорост в този участък е рисковано. Съгласен съм с решението, че е добре да го премахнем. Вероятно това ни пречеше за да направим малко повече шоу в състезанието.“

Серхио Перес, също изказа своето мнение. Пилотът на Ред Бул участва в няколко интересни битки по пътя си към второто място.

Жалко, че махнаха DRS. Смятам, че състезанието можеше да бъде малко по-добро с него.“

Даниел Рикиардо също се съгласи с твърдението на своите колеги, които мислят, че с допълнителната зона е щяло да има повече задминавания.

„Щяхме да имаме няколко изпреварвания в завой номер 9, ако бяхме с отворен DRS“, каза австралиецът.

Видях една обиколка, когато Ландо [Норис] беше зад Кевин [Магнусен] малко след рестарта. Той се приближи доста близо до колата на Хаас в девети завой . Мисля, че с DRS той щеше да го изпревари. Може би щеше да има малко повече екшън в допълнителната DRS зона.“

Рикиардо заяви, че като цяло промените на домашната му писта са били положителни.

Мисля, че пистата е с една стъпка по-добра. Не знам какъв е остатъкът от състезанието, защото втората половина беше доста самотна. Усещането ми в болида беше подобно на предишните години“, отбеляза той.

Сигурен съм, че е имало повече изпреварвания. Тъй като това е улична писта, на нея може да се променят толкова много неща. Опитвам да направиш най-доброто с това, с което разполагам.“

„Това е стъпка в правилната посока. Вероятно ще трябва да гледам състезанието отново, за да разбера най-точни. Може би добавянето на четвъртата зона е толкова просто, че може отново да се случи в бъдеще.“

Пилотът на Хаас Кевин Магнусен направи интересно наблюдение за това как е губил притискаща сила, когато е бил точно зад друг автомобил.

В един от случаите, когато бях много близо до завой 9, като че ли нямаше никаква притискаща сила“, каза датчанинът.

Ако изоставаш само с една кола разстояние е много добре. Но ако си точно на опашката на друг болид, усещането е много по-лошо от старите автомобили.“

Запитан дали е изпитвал такива затруднения в предишните два уикенда от сезон 2022, той отговори следното

„Не по този начин. Бях точно на опашката на един автомобил в завой 9. Когато спрях, просто блокирах и двете гуми при висока скорост, което не е нормално“, завърши Кевин Магнусен.