Премахването на токените, определящи нивото на развитието на задвижващите системи, ще увеличи разходите. Това е мнението на техническия бос на Ред Бул Ейдриън Нюи.
Новото правило ще влезе в сила от 2017 г., като производителите на двигатели вече няма да имат ограничение – използването на максимум 32 токена на сезон, а ще могат свободно да подобряват агрегатите си. Единственото изискване ще бъде ъпгрейдите да бъдат въвеждани по мотора когато пилотите използват и нови елементи по шасито.
Промяната се прави с цел нивото на задвижващите системи на различните производители да се изравни като представяне и мощности. Според Нюи обаче това няма да изравни силите, а освен това ще увеличи разходите.
„Харчовете само ще се увеличат, заяви Ейдриън пред Ройтерс. – Най-лошото нещо е, че правилото за броя на токените беше въведено, за да „замрази” развитието на двигателите на големите производители, за да се даде възможност на по-малките да ги настигнат. Но това така и не се случи. Сега доставчиците на мотори харчат изключително много пари, а от Рено не са готови да инвестират толкова в своите двигатели. Така че разликата само ще расте, а няма да намалява.”
Според Нюи причината за това Ферари да доближи Мерцедес през миналия сезон по отношение на задвижващата система е, че просто някои инженери от немския тим са преминали в Скудерията. И с техните знания от Мерцедес са допринесли за големия скок в представянето на мотора на италианците. Затова той не смята, че близко бъдеще ще видим изравняване на силите в спорта в това отношение при сегашните правила за двигателите.