Проблем със сензори е причината за това Шарл Льоклер да превиши скоростта в питлейна в края на Гран при на Белгия, заяви Матия Биното. Превишението според решението на стюардите е 1 км/ч спрямо разрешения максимум от 80 км/ч. Пилотът вече каза, че грешката е негова. Шефът на Ферари обаче имаше друго обяснение.
Льоклер бе стигнал топ 10, когато бе принуден да спре рано в бокса заради проблем. Оказа се, че слюда от каска е попаднала в F1-75 и затруднява охлаждането на спирачките. Шарл се бе обадил по радиото, че му се струва, че вижда дим в предната част.
„Превишението бе наистина минимално, нещо от сорта на 0,1 км/ч от средната скорост. Не използвахме нормалните си сензори, измерващи скоростта, защото бяха прегрели отпред вдясно (при ситуацията със слюдата – б.р.). Бекъп системата ми може би не бе съвсем акуратна“, обясни Биното
„Голям малшанс. Според мен обаче бе правилно да го извикаме в бокса (за последния пит). В F1 трябва да си смел. Ако има възможност да опиташ да направиш най-бърз тур, трябва да пробваш. Знаехме, че ще е някъде много близо до Фернандо [Алонсо], но бяхме наясно и че Шарл може да си върне позицията, защото щеше да е с по-свежи гуми“, допълни Биното.
Самият Льоклер каза по време на състезанието, че той самият не би искал да рискува нещо да стане с толкова късен стоп. Добави обаче, че ако от отбора настояват, ще го направи. След надпреварата каза, че не му се иска особено да обсъжда ситуацията.
„Не искам да дискутирам ситуацията кой знае колко, разбирате ли. В крайна сметка е далеч по-разочароващо да видим делтата в скоростта между Ред Бул и нас. Върху това трябва да работим“, заяви Льоклер.
P9 in Lap 1 then tear off in the brakes that causes front right brake overheating, have to stop to take off the tear off off the brakes, come back to P5, took a 5 seconds penalty for being too quick in pit lane because of a burnt sensor caused by the first issue. Beautiful day! pic.twitter.com/8TbcsiqzEt
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) August 28, 2022
View this post on Instagram