Проблем със системите на ФИА може да създаде проблеми през останалата част от уикенда за Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г.
В последната свободна тренировка на пистата Албърт парк телеметричната система не работеше и съответно рейсконтролът не можеше да контролира DRS-сигналите. Връзката с автомобилите бе изключена, след като и вчера имаше грижи. Това означава, че ФИА няма да са в състояние да спират DRS или да подават предупредителни сигнали към пилотите.
Без тази система състезателите ще трябва да внимават повече от обичайното за показваните по трасето флагове. Това важи особено при затваряне с обиколка на изостанали в колоната коли.
Федерацията няма да е в състояние и да записва какво се случва на пистата. Това пък може да доведе до хаос при евентуално налагане на санкции, ако някой се забави да даде път на затварящите го с тур. Толерансът преди наказание за такова провинение (непропускане на по-бърз състезател) е три сини знамена.
От ФИА са се обърнали към отборите с молба да оказват възможно най-голямо съдействие на пилотите си по време на квалификацията и състезанието.
Самите пилоти са били помолени да спазват правилата за DRS. Този сезон те могат да използват подвижното задно крило само в определените за това зони – и в квалификацията, освен в самото състезание. Уведомяването за разрешено или забранено пускане на системата ще бъде предавано на екипите, а те ще го пренасочват към състезателите. Ще се наложи и ръчно избиране на режим „safety car mode“, тъй като в настоящата ситуация това не може да стане посредством рейсконтрола.