Иван Тенчев, Монте Карло. Проблеми с техниката спънаха Никола Цолов в спринтовото състезание в Монако. Българският пилот стартира от 12-та позиция на стартовата решетка. Бе внимателен в първата обиколка и отстъпи една позиция. По-късно обаче спря в бокса с очевидни проблеми, като първо двигателят влезе в сейфти режим. Подозренията бяха, че е заради охладителната система, сензори или дори теч. Потънал в колоната, Никола бе извикан за проверка в бокса, но се върна на пистата, макар и на една обиколка.
Състезанието като цяло си премина типично за Монако, без почти никакви изпреварвания при чудесно време с температура на асфалта 29,7 градуса
На старта потеглящият от полпозишън Алесандро Джусти се забави и потъна четвърти. Начело излезе Мартиниус Стенсхорн, който тръгна от втора позиция пред Тука Тапонен и Лорънс ван Хюпен. Лидерите бяха с нови гуми, залагайки именно на спринта. След фибата Иван Домингес и Джеймс Хидли се сблъскаха и излезе кола за сигурност. Никола Лакорт също се завъртя и отпадна, както и Ноел Леон, който бе избутан от Рафаел Камара.
Именно в този хаос и бавно движение се получиха проблемите на Никола Цолов. В хаоса той потъна в колоната до едва 25-то място. Колата за сигурност още водеше, когато нашият пилот спря в бокса и механиците бързо свалиха капака на двигателя. Изглеждаше, че Цолов пак има проблем с мотора, както бе и в Имола миналата седмица.
LAP 7 / 23
Nikola Tsolov enters the pit lane
A disaster for the driver who has dominated the weekend so far #F3 #MonacoGP pic.twitter.com/eRSMqWvukc
— Formula 3 (@Formula3) May 24, 2025
След осмата от 23 обиколки състезанието бе рестартирано, а Никола Цолов се върна на трасето с обиколка изоставане
Стенсхорн си оставаше лидер пред Тапонен и Ван Хупен. Следваха Джусти, Тим Трамниц, Чарли Вурц и Камара. Така и завършиха. Цолов правеше най-бързите обиколки на пистата, но точка за топ тур получават пилотите само ако с в топ 10 и в спринта, и в основното състезание. В него той ще е с нови гуми. Според двукратния DTM шампион и супер опитен пилот Гари Пафет денят все пак е бил много полезен за Никола, който е хванал добре състезателния ритъм. Това ще е много важно за старта от полпозишън утре.