Нико Хюлкенберг финишира на 11-та позиция в Гран при на Япония. Пилотът на Хаас остана на косъм от това да спечели точки за трето поредно състезание за 2024 г. Според него, проблеми при втория старт на надпреварата в Сузука са му отнели възможността да се бори за място в зоната на точките.
Хюлкенберг даде 12-то време в квалификацията на Сузука и отново направи много добро впечатление. Германецът имаше отлична стартова реакция и спечели няколко места след началото на надпреварата. За нещастие прогресът му бе прекъснат заради червеният флаг, предизвикан от сблъсъка между Даниел Рикиардо и Александър Албон
Пилотът на Хаас имаше доста слабо потегляне при рестарта на състезанието. Така той загуби много позиции и се озова в дъното на колоната.
Решен да спаси състезанието си, Хюлкенберг избра да спре доста рано за твърди гуми. В 33-та от 53-та обиколка той направи още един питстоп и се движеше с доста прилично темпо. Хюлкенберг направи няколко изпреварвания и се доближи до челната десетка. В крайна сметка той остана 11-ти на около сек. от десетия Юки Цунода (Виза РБ).
Хаас провери болида на Хюлкенберг след края на състезанието. Отборът установи, че е имало проблем с „анти-стоп“ системата по време на втория старт на надпреварата. Целта на Хаас е да предотврати подобни неща да се случват в бъдеще.
Хюлкенберг изглежда окуражен от цялостното темпо на автомобила в средата на пистата. Той беше впечатлен и от доброто износване на гумите на трасе като Сузука.
„Мисля, че 10-то място вероятно е най-високото, което можех да завърша, определено не повече. Цунода беше на 50 секунди зад Хамилтън, така че… Не разполагах с такова темпо“, сподели Хюлкенберг.
„[Направих] един добър и един наистина лош старт. Имах проблем със системата „старт-стоп“. Трябва да разгледаме защо се случи така/“
„След това смятам, че темпото беше доста добро в сравнение с другите момчета в средата на колоната. Първият стинт беше много дълъг. При втория се чувствах много добре и можеш да разкрия повече потенциала си“, добави пилотът на Хаас.
Хюлкенберг беше оптимист за представянето на отбора. Според германеца, от Хаас може да бъдат много обнадеждени за следващите няколко старта от кампанията.
„[Приемаме] го като положително и много по-обещаващо. Честно казано беше по-добро от това, което очаквах преди състезанието“, заяви Хюлкенберг.
„В известен смисъл това наистина е облекчение и съм щастлив. Също така смятам, че темпото ни е доста обещаващо за старта Китай и занапред“, завърши Нико Хюлкенберг.
Другият пилот на Хаас Кевин Магнусен потегли 18-ти. Датчанинът водеше битка с с двата автомобила на Алпин и Валрери Ботас. Във втората част на състезанието Магнусен се бореше с гумите. Това доведе до намаляване на темпото му. В крайна сметка датчанинът се класира 13-ти
„В някакъв момент се движех в топ 10 и нямах представа какво правят другите, така че не знаех дали е реалистично или не. Все пак се опитвах да остана там“, каза Магнусен.
„Мисля, че червеният флаг помогна на няколко души, които след това успяха да направят едно спиране с твърди гуми. ,Аз трябваше да направя едно спиране със средно твърди, което беше доста трудно.“
„Трябваше да вляза в бокса доста рано за втория стинт с твърдите гуми и беше малко трудно. Иначе всичко друго беше наред.“
Подобно на Хюлкенберг, Магнусен също бе окуражен от състезателното темпо на Хаас VF-24.
„Мисля, че отново там, където очаквахме да бъдем по време на състезанието. Това е окуражаващо и дава известна надежда за следващите състезания и ни кара да вярваме, че все още можем да се борим за точки. [РБ] изглеждат бързи, но се надявам да успеем да наваксаме малко“, заключи Кевин Магнусен.
Super Suzuka 🫶
It’s always a pleasure to go racing at such an iconic circuit 🇯🇵#HaasF1 #JapaneseGP pic.twitter.com/p8d2Boj8dF
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 8, 2024