Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Проблеми с агрегати и планове за работещ нов двигател до края на...

Проблеми с агрегати и планове за работещ нов двигател до края на 2022 г. – може ли Ред Бул Пауъртрейнс да се справи?

2522
0
Ред Бул, Ред Бул Пауъртрейнс
снимка: Ред Бул Контент Пуул

При създаването на Ред Бул Пауъртрейнс през 2021 г. бяха обявени амбициозни цели, основната от които бе създаването на задвижваща система, отговаряща на новите правила за агрегатите във Формула 1, които ще влязат в сила от 2026 г. Тогава отборът на Ред Бул нямаше проблеми с агрегатите на Хонда, водеше битка в световния шампионат, в крайна сметка спечели титлата при пилотите с Макс Верстапен и бъдещето изглеждаше обещаващо. Броени месеци по-късно шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер упорито твърди, че плановете на новата компания за двигатели вървят по план. Същевременно обаче тя трябва да се справи с проблеми в задвижващите системи. От началото на сезон 2022 изминаха три състезателни уикенда и през всеки един от тях имаше грижи с горивните системи и агрегатите, брандирани с Ред Бул Пауъртрейнс.

Ситуацията става още по-интересна като се има предвид, че в Милтън Кийнс планират изпитания на първия си собствен двигател още тази година. Компанията още няма своя база дори – такава се изгражда в централата на Ред Бул, а вече има забележителен списък със задачи.

„Мисля, че съществуващата вече регулационна рамка е разумна от гледна точка на нови участници, какъвто Ред Бул Пауъртрейнс очевидно ще е от 2026 г. Според мен трябва да се разгледа въпросът с лимита на ресурси. Освен това някои от съперниците ни имат 70 години инвестиции в двигателни технологии. Нереалистично е да се смята, че едно съоръжение може да се изгради, да се оборудва и заработи в рамките на 8-9 месеца.“

Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер, снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Иначе подготовката ни върви по план. Хората ни ще се нанесат в новото съоръжение през май. Първият двигател Ред Бул ще е на динамометъра до края на годината. Така че има страхотен напредък. Вълнуващи времена, вълнуващ проект. Привлякохме феноменални таланти откъде ли не и да, това е нова глава за нас. 2026 г. изглежда далеч, но всъщност е значително по-близо, отколкото си мислите“, заяви Хорнер по време на уикенда в Австралия

Британският мениджър на Ред Бул, под чието ръководство се изгражда и Ред Бул Пауъртрейнс, коментира и възможното влизане на Порше и Ауди във Формула 1. Връзките на тима му с Порше са добре известни. Твърдеше се дори, че Хелмут Марко е договорил всички условия за сътрудничество с бранда. Хорнер, както обикновено, не е толкова категоричен.

„Според мен е страхотна новина за Формула 1, че марки като Порше и Ауди имат планове да участват в първенството. Както току-що споменах, ние имаме свои собствени планове и те не зависят от никой производител. Логично е, разбира се, да водим дискусии. Сега, когато има яснота от страна на Фолксваген, ще е и разумно да проведем по-подробни разговори. Да, за Формула 1 е вълнуваща перспектива, а възможно партньорство на Ред Бул с някоя от марките е още по-вълнуващо“, коментира Хорнер.

Възможното присъединяване на Порше и Ауди към F1 бе приветствано и от други шефове на отбори.

„Със сигурност би било страхотно да влязат във Формула 1. Преди три години се тревожехме за бъдещето си, защото нямаше достатъчно доставчици на задвижващи системи. Би било прекрасно ако влезе още някой в спорта. Според мен настоящите доставчици положиха усилия, за да помогнат за това. И се надявам то да проработи“, каза ръководителят на Алфа Ромео Фредерик Васьор.

Подобна бе и реакцията на Тото Волф от Мерцедес.

„Би било страхотно Фолксваген Груп да се присъедини към Формула 1. Фантастичната марка увеличава стойността на бизнеса ни. А и те са състезатели. Доколкото аз разбирам, още няма окончателно решение. Те чакаха новите правила и докато няма официално потвърждение, не може да сме наясно какви са плановете им“, сподели австриецът.

Последните слухове по отношение на Ауди са свързани с отборите на Астън Мартин и Заубер

„Ние чуваме за тези неща само от новините. Връзките ни (на Мерцедес и Астън Мартин – б.р.) се простират отвъд състезателния отбор. Това е положението при нас. И това партньорство е истинско удоволствие за компанията ни. Но нямам никаква друга информация“, заяви Волф.

Васьор бе още по-категоричен: „Нямам абсолютно никаква информация за дискусии между Заубер Груп и Фолксваген Груп. Ние сме съсредоточени върху настоящата си работа и нищо друго.“