Тойота разкри причините, които са попречили на автомобил №7 да се бори за победата в 24-те часа на Льо Ман. Японският производител е имал проблеми с двигателя по време на надпреварата, както и няколко спукани гуми. От Тойота вярват, че са можели да спечелят състезанието, ако не са се сблъскали с толкова проблеми и лош късмет.
Тойота беше един от претендентите за победата в тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Японският производител водеше колоната след наказанието на AF Corse №83. Тойота №8 остана начело през по-голямата част от нощните часове, когато на пистата имаше кола за сигурност
Японците нямаха сериозни технически проблеми или инциденти през по-голямата част от 24-те часа на Льо Ман. В заключителната фаза двете машини на Тойота се доближиха до тези на Ферари и водеха борба за първото място.
Около два часа преди финала Брендън Хартли имаше контакт с Алесандро Пиер Гудини. В резултат на това новозеландецът се завъртя, загуби няколко позиции и получи поражения в своя автомобил. По този начин Тойота №8 отпадна от борбата за местата на подиума.
Другият прототип на Тойота спука гума в ранните часове на неделния ден. Това принуди Камуи Кобаяши да направи извънреден питстоп. По-късно Хосе Мария Лопес също имаше спукана гума и трябваше да спре в бокса. Тойота №7 също така имаше проблеми с двигателя, заради които караше известно време с по-ниско темпо. Според Лопес, всички тези неприятности са коствали на марката възможността да се пребори с Ферари за първото място.
„Винаги се връщахме и нещо се случваше“, каза Лопес. „Загубихме доста време в бавните зони. Имахме две спукани гуми. Едната беше при Камуи и една при мен веднага след като излязох от гаража за последните два стинта на сухо. Камуи имаше проблем с двигателя, аз също имах такъв“, сподели Лопес.
„Не обичам да казвам „какво ли щеше да бъде“, но определено имахме темпото. Направихме най-бързата обиколка в състезанието. Моята обиколка беше премахната заради ограниченията на пистата. Като цяло това беше най-бързата обиколка в състезанието.“
„Трябва да се гордея с това, което направи отборът, както и с моята работа. На мокро печелех много време и правех голяма разлика“, продължи пилотът на Тойота. „Наистина се гордея, че на 41 години дойдох в тима само седмица преди това и успях да се представя по този начин. Просто трябва да благодаря на всички в Тойота, че ми дадоха възможността да завърша състезанието“, каза още Лопес. Аржентинецът трябваше да кара автомобил на Лексус в клас LMGT3. В последния момент той замени Майк Конуей, който се контузи след падане от велосипед.
Лопес загуби време в последния час, след като се завъртя на шикана Дънлоп. Това помогна на Ферари №50 да натрупа по-голяма преднина. Автомобилът на Скудерията пестеше гориво, тъй като направи непланиран стоп заради проблеми с едната врата
Лопес описа завъртането като „странно“. Той предполага, че завъртането може да е било причинено от „спиране на двигателя или нещо в системата“. Пилотът на Тойота отрече това да е коствало шанса на марката да спечели.
„За щастие не загубих много. Беше просто бързо завъртане, в което загубих само десет секунди. Ферари-то караше доста пестеливо в края на състезанието. Реалната разлика беше по-голяма“, добави Лопес.
Същевременно техническият директор на Тойота Дейвид Флaури обясни по-подробно проблемите с двигателя: „Първият проблем се дължеше на сензор. Вторият път беше свързан със смяна на превключвател.“
„Нямаме информация за смяната на превключвателя в телеметрията, защото това не е позволено. Трябваше да му кажем [на Лопес] какво да направи, докато караше.“
Флaури не вярва, че тези забавяния в крайна сметка са направили разликата в битката на Тойота с Ферари. Той посочи, че спуканите гуми са коствали повече време на Тойота №7.
„Има различни причини. При автомобил № 7 имахме две бавни спуквания. В двата случая се наложи да направим допълнителни спирания извън нашия прозорец.“
Запитан дали смята, че Тойота е разполагала с по-бързия автомобил от Ферари, Флaури отговори така: „По отношение на абсолютното темпо мисля, че Ферари-тата бяха малко по-бързи. Като се вземат предвид всички условия бяхме доста силни най-вече по отношение на деградацията. Не мисля, че загубихме състезанието заради автомобила“, добави техническият директор на Тойота.
Our drivers review a rollercoaster 2024 @24hoursoflemans 🎥🎤#ToyotaGAZOORacing #GR010HYBRID #PushingTheLimitsForBetter #WEC #LeMans24 @FIAWEC pic.twitter.com/iJup4Jjtqu
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) June 16, 2024