Появили се отново проблеми в работата на двигателя били в основата на загубеното време от пилотите на Мерцедес в днешната квалификация на пистата Марина Бей. Джордж Ръсел изобщо не успя да се класира за финалната фаза на сесията, а Люис Хамилтън загуби много време в последния сектор на финалната си обиколка и остана трети, макар и само на малко над 5 стотни от секундата.
So close! Lewis qualifies P3. 👊
Plenty of opportunities for both drivers in tomorrow’s race. pic.twitter.com/IkXoTHBtNx
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 1, 2022
„Натисках спирачките, но двигателят просто ме избутваше напред и имах огромно недозавиване“, обясни Ръсел
„Нямаше грижи с температурата на гумите, те си бяха наред. Просто се появи същия проблем, който имахме и в първата тренировка, а и газта оставаше на 10% отворена, така че просто не можех да направя много. Много сила идваше и на излизане от завоите, което не бе добра новина.“
Люис Хамилтън не бе така конкретен и заяви, че е натискал колкото е било възможно. Според Тото Волф заради работата на колата е блокирал на няколко пъти при спиранията за завоите в третия сектор след отличния втори. В падока се твърди, че Мерцедес този сезон няма като цяло достатъчно гъвкав двигател, който като максимална мощност всъщност не бил така далеч от лидерите, но не и като удобство за управление. Валтери Ботас посочи наскоро, че агрегатът на Ферари в неговата Алфа Ромео е с по-добра управляемост.
„Натисках много и бях наистина близо“, бе коментарът на Хамилтън по повод квалификацията му
„Помислих си, че може би с перфектна обиколка пък бихме могли да се борим и за първото място… В последния тур нямах достатъчно сцепление, но съм благодарен, че съм на втора редица“, каза още той.
LEWIS: „I was pushing so hard, it was so close! I really thought maybe… maybe with a perfect lap, we could be fighting for first place. I just didn’t have the grip on the final lap, but I’m grateful to be on the second row“#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/AzCpoZXpWS
— Formula 1 (@F1) October 1, 2022