Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Продадоха болид на Браун GP за $3.8 млн.

Продадоха болид на Браун GP за $3.8 млн.

542
0
Рубенс Барикело, Браун GP
Рубенс Барикело i Браун GP, снимка: ATP

Продадоха болид на Браун GP за $3.8 млн. Става въпрос за шаси BGP 001/01, използвано от Рубенс Барикело в по-голямата част от сезон 2009. Автомобилът беше продаден на търг, организиран от Bonhams Cars по време на състезателния уикенд в Маями.

Автомобил на Brawn GP от беше продаден на търг $3.8 млн. Това се случи по време на уикенда за Гран при на Маями в F1. Става въпрос за шасито BGP 001/01, използвано от Рубенс Барикело в 14 състезания през сезон 2009.

Историята на Браун GP е една наистина уникална. Отборът беше основан от Рос Браун само няколко седмици преди началото на сезон 2009 в F1. Британецът закупи тогавашния екип на Хонда, който беше започнал да се разпада след оттеглянето на японците

Браун и Ник Фрай полагат основните на Браун GP. Двамата наемат част от персонала, който преди това работеше в Хонда, след което подписват договор с Мерцедес за доставка на двигатели. После те привличат Дженсън Бътън и Рубенс Барикело, които преди това караха за Хонда.

Браун GP на практика използваше автомобилите, конструирани от Хонда преди оттеглянето в края на 2008 г. Екипът използва една от вратичките в правилата за 2009 г. , свързана с двойния дифузьор. Благодарение на това болидът BGP/001 разполага с невероятна аеродинамична ефективност и скорост. Това позволява на Бътън да спечели 6 от първите 7 старта през тогавашната кампания. В края на сезона британецът става световен шампион, докато Браун GP печели шампионата при конструкторите. По-късно отборът бива закупен от Мерцедес и в момента използва  името на германския производител.

Преди няколко месеца стана ясно, че един от болидите на Браун GP ще бъде продаден на търг по време на рейс уикенда в Маями. Става въпрос за шаси BGP 001/01. То е използвано от Барикело в първите 14 старта от сезон 2009. С него бразилецът печели надпреварите във Валенсия и Италия. След това той преминава към шаси BGP 001/03, докато другото става резервно.

Историята на шасито продължава и след края на сезон 2009. В началото на 2010 г. то става собственост на Мерцедес,  заедно с това на Дженсън Бътън BGP 001/02. Първоначално BGP 001/01 се използва само по изложения. После то е прехвърлено на Бътън заради договор, който му гарантира автомобил при спечелване на шампионата. Последва спор в съда, при Бътън завежда дело срещу тима от Бракли във Върховния съд в Лондон, за да поиска полагащата му се награда. След няколкогодишна битка британецът в крайна сметка успява да получи автомобила

„Развълнувани сме да продължим партньорството си с Bonhams Cars и да донесем още по-голям успех на тазгодишното събитие“, каза Тайлър Еп. „В Южна Флорида има силна автомобилна култура. Общността на феновете и колекционерите в Маями е запалена по всички видове автомобили, както стари, така и нови.“

Възможността ентусиастите да притежават един от експонатите в този специален лот ще допринесе за допълнителен интерес към натоварения уикенд на пистата по време на тазгодишното състезание“, добави президентът на Гран при на Маями.