Продадоха болид на Браун GP за $3.8 млн. Става въпрос за шаси BGP 001/01, използвано от Рубенс Барикело в по-голямата част от сезон 2009. Автомобилът беше продаден на търг, организиран от Bonhams Cars по време на състезателния уикенд в Маями.
The Brawn GP #F1 car from the team’s incredible 2009 season has been sold at auction for $3.8 million. This came during the 2025 Miami Grand Prix weekend, where Chassis 001/01, one of only three BGP 001 cars ever built, was sold through Bonhams|Cars. pic.twitter.com/piPpsVaqPR
— The F1 Journal (@thef1journal_) May 7, 2025
Автомобил на Brawn GP от беше продаден на търг $3.8 млн. Това се случи по време на уикенда за Гран при на Маями в F1. Става въпрос за шасито BGP 001/01, използвано от Рубенс Барикело в 14 състезания през сезон 2009.
Историята на Браун GP е една наистина уникална. Отборът беше основан от Рос Браун само няколко седмици преди началото на сезон 2009 в F1. Британецът закупи тогавашния екип на Хонда, който беше започнал да се разпада след оттеглянето на японците
Браун и Ник Фрай полагат основните на Браун GP. Двамата наемат част от персонала, който преди това работеше в Хонда, след което подписват договор с Мерцедес за доставка на двигатели. После те привличат Дженсън Бътън и Рубенс Барикело, които преди това караха за Хонда.
Браун GP на практика използваше автомобилите, конструирани от Хонда преди оттеглянето в края на 2008 г. Екипът използва една от вратичките в правилата за 2009 г. , свързана с двойния дифузьор. Благодарение на това болидът BGP/001 разполага с невероятна аеродинамична ефективност и скорост. Това позволява на Бътън да спечели 6 от първите 7 старта през тогавашната кампания. В края на сезона британецът става световен шампион, докато Браун GP печели шампионата при конструкторите. По-късно отборът бива закупен от Мерцедес и в момента използва името на германския производител.
Преди няколко месеца стана ясно, че един от болидите на Браун GP ще бъде продаден на търг по време на рейс уикенда в Маями. Става въпрос за шаси BGP 001/01. То е използвано от Барикело в първите 14 старта от сезон 2009. С него бразилецът печели надпреварите във Валенсия и Италия. След това той преминава към шаси BGP 001/03, докато другото става резервно.
Историята на шасито продължава и след края на сезон 2009. В началото на 2010 г. то става собственост на Мерцедес, заедно с това на Дженсън Бътън BGP 001/02. Първоначално BGP 001/01 се използва само по изложения. После то е прехвърлено на Бътън заради договор, който му гарантира автомобил при спечелване на шампионата. Последва спор в съда, при Бътън завежда дело срещу тима от Бракли във Върховния съд в Лондон, за да поиска полагащата му се награда. След няколкогодишна битка британецът в крайна сметка успява да получи автомобила
„Развълнувани сме да продължим партньорството си с Bonhams Cars и да донесем още по-голям успех на тазгодишното събитие“, каза Тайлър Еп. „В Южна Флорида има силна автомобилна култура. Общността на феновете и колекционерите в Маями е запалена по всички видове автомобили, както стари, така и нови.“
Възможността ентусиастите да притежават един от експонатите в този специален лот ще допринесе за допълнителен интерес към натоварения уикенд на пистата по време на тазгодишното състезание“, добави президентът на Гран при на Маями.
Anche la Brawn GP in esposizione a Miami. Quando vedo questa monoposto penso alla clamorosa occasione persa da Honda. (📹 IG: streambull) #F1 #MiamiGP #BrawnGP pic.twitter.com/cmtInWMHgd
— RobertoF1 (@robertofunoat) April 28, 2025