Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Промени по правилника при кола за сигурност?

Промени по правилника при кола за сигурност?

55
0

Стана ясно, че в момента ФИА разглежда проблема около правилника при излизане на кола за сигурност, въпреки че не се очаква да бъдат представени някакви промени преди юли.

Преговори за начина, по който пит лейнът е затворен, когато има кола за сигурност, се водят още от началото на сезона, като пилотите и тимовете негодуват, че тази система изключително много пречи на тези, които така или иначе са планирали своето спиране в конкретния момент.

Въпреки че има желание за промяна, все още е малко трудно да се намери решение на проблема, така че пилотите да не бъдат наказвани за нещо, което е отвъд техния контрол. Идеята е,че същевременно трябва да не се увеличава опасността от някакви инциденти в подобни моменти от надпреварата.

Допълнителни дискусии продължиха в Турция през уикенда, като желанието за промяна нарасна още повече, след като Ник Хайдфелд бе наказан по време на Гран при на Испания за спиране в бокса по време на кола за сигурност. Тогава причината за излизането на колата бе инцидентът на Хейки Ковалайнен.

Така и не бе постигнато някакво споразумение по време на последните разговори, въпреки че се чува за предложения за представяне на ограничение на скоростта в обиколката, в която се вика колата за сигурност.

Идеята е стандартният унифициран електронен блок (ECU) да показва на дисплей на пилотите информация колко бързо могат да отидат в бокса, след като колата за сигурност е била извикана. Въпреки че представянето на подобна система не изглежда особено лесно, стана ясно, че софтуерните експерти на ФИА са казали, че това е възможно.

Така или иначе въпросното решение ще трябва да бъде тествано, преди да бъде изпробвано и в Гран при – затова и вероятно ще има окончателно решение и евентуални мерки едва след надпреварата във Франция през юли.

Така настоящите правила ще останат да важат и за състезанията в Монако и Канада.