Начало Избрани Промените в Сингапур трябва да намалят натоварването върху спирачките и гумите

Промените в Сингапур трябва да намалят натоварването върху спирачките и гумите

1820
0
Марина Бей, Сингапур
снимка, Алфа Ромео

Промените на пистата в Сингапур трябва да подпомогнат автомобилите. Това заявиха част от отборите в F1. Според тях, новата конфигурация на уличното трасе ще намали натоварването върху спирачките и гумите.

Този уикенд F1 се насочва към Сингапур. Това ще бъде 14-тото издание на надпреварата в островната държава. За разлика от предишни години, този път пилотите ще използват ревизирана конфигурация на пистата „Марина Бей“

Според нея, те няма да преминават през бавния и техничен участък около стадиона. По този начин пилотите излизат от десния завой №14 в Сингапур, след което минават през левия завой №15 и продължават направо до шикана, известен понастоящем като завои 21-22. Тази промяна се дължи на мащабния ремонт на плаващата платформа, който започна по-рано тази година и се очаква да приключи в средата на 2026 г. Първоначално строежът на новото многофункционално място трябваше да приключи до 2025-та. За съжаление, строителните работи бяха забавени заради пандемията от коронавирус.

Премахването на четирите криви от пистата в Сингапур означава, че ще липсва и трибуната „Бей“. Вместо това пистата вече ще има отсечка от завой №14, която ще включва нова права с дължина 379.3 метра от завой №15 до новия тесен завой №16. Така общият брой на завоите на Марина Бей ще намалее от 22 на 19. Същевременно дължината на пистата ще бъде намалена до 4.928 км. Поради това броят на обиколките ще бъде увеличен от 61 на 63.

Според предварителни изчисления, новата конфигурация на трасето в Сингапур ще подобри времената за обиколка с поне 10 сек. Освен това състезателите няма да натоварват толкова спирачките на своите болиди, както и гумите.

„Мисля, че ще бъде по-лесно за гумите, защото всички зони на спиране и сцепление и произтичащото от това влошаване на качеството би трябвало да са малко по-лесни“, сподели Том Макълоу от Астън Мартин.

„Най-големите проблеми в Сингапур винаги са били към края на обиколката. В този случай няма много време за възстановяване и охлаждане на гумите. В този случай задните ти гуми бяха доста горещи.“

„Това ще позволи да гумите да се охладят малко и да не са толкова зле в последните няколко завоя. Тази промяна улеснява живота от гледна точка на гумите. Вероятно все още ще имате максимална притискаща сила на пистата заради всичко останало. Не вярвам да се правят големи промени в настройките“, добави британският инженер.

Ръководителят на отдела за представяне на автомобилите в Уилямс Дейв Робсън предположи, че промените на пистата няма да навредят на FW45. Болидът на тима от Гроув не се чувства никак добре в бавните завои, но пък има чудесна скорост на правите

„Промяната в оформлението ни помага, защото са премахнати четири бавни завоя. Това нещо вероятно ще бъде доста полезно за нас“, заяви Робсън.

„Нека да кажа нещо сериозно- това ще промени характера на тази писта, не толкова по отношение на нивото на притискане, колкото по отношение на спирането, което в Сингапур е винаги трудно.“

„Енергията, с която трябва да се справят спирачките и разграждането на задните гуми винаги са били много тежки, особено когато стигнем до последния сектор. Премахването на тези завои от тази част на пистата в Сингапур очевидно променя доста характеристиките на трасето. Надявам се, че това ще се отрази малко по-добре на силните страни на нашия автомобил“, добави британецът.

Същевременно Естебан Окон вярва, че ревизираното трасе може да създаде повече възможности за изпреварвания.

„Това е много, много добра новина. Това е пистата, на която не е задължително да се наслаждавате толкова много докато карате. Надявам се, че тази промяна ще помогне за изпреварванията, които преди бяха почти невъзможни. Сигурен съм, че ще успеем да се доближим по-близо до автомобилите пред нас. Това, разбира се, ще промени много нещата“, каза пилотът на Алпин.