Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Прост: Пред F1 има много възможности да остане лидер в иновациите

Прост: Пред F1 има много възможности да остане лидер в иновациите

997
0
Ален Прост
Ален Прост; снимка: Майкъл Потс

Формула 1 има много възможности да остане лидер в иновациите, смята Ален Прост. Четирикратният световен шампион изложи визията си за развитието на F1 и автомобилния спорт като цяло в интервю за френския вестник Л’Екип. Той е съветник в тима на Рено в Гран при, но допреди няколко години бе съдружник в тима на e.dams Рено. Отборът бе лидер във Формула Е и Прост познава отлично развитието и на тази серия, която мнозина смятат за „бъдещето на автомобилизма“.

„Не, не е така“, сигурен е Прост. „Формула Е не може да се развива по отношение технологията на задвижване, тъй като това е 100% електрическа дисциплина. F1 обаче е в постоянно движение“

„Тя има много повече възможности за развитие, но трябва добре да помислим какви да бъдат следващите двигатели. Ясно е, че чисто електрическият не може да е бъдещето на Формула 1. Формула Е има права над този болиди до края на 2039 г. Водородът може да е опция, но този вид иновативна технология е много скъпа засега. Трябва да имаме идеи, да мислим за утре и да изберем най-верните решения.“

Според 65-годишния французин предизвиканата от коронавируса криза е ускорила много процеси в автомобилния свят. Пи всички случаи ще трябва да се търсят решения за още по-голямо намаляване на вредните емисии. Той отбеляза, че сегашните задвижващи системи са абсолютно невероятни със своя разход на гориво от 30 литра на 100 км при скорости от 300 км/ч. Много хора не си дават сметка до каква степен технологиите във Формула 1 са авангардни днес, но са прекалено скъпи.

„Формула 1 е и може да остане абсолютен лидер във всички сфери“, категоричен е бившият пилот, когото наричаха „Професора“

„Тя трябва да стане и още по-ефективна по отношение опазването на околната среда, да запади мястото си на лидер на индустрията. Тя и днес напредва, дори в кризата, но това са сложни процеси и не стават бързо. Важното е обаче, че наистина може да остане свързана с развитието на автомобилната техника и в нея да се изпитват и развиват най-новите идеи.“

Обсъжданията какви да бъдат двигателите и задвижващите системи във Формула 1 от 2026 г. вече започнаха и се разискват различни идеи и предложения. Развитието обаче трябва да се ограничава от все по-тесни финансови рамки, които да направят спорта оспорван и равностоен. В същото време обаче свободата в идеите ще стане по-голяма.

Списание ClubS1 специално писа и за по-дългосрочните проекти за използване на синтетични горива и други авангардни решения, които според хора като Рос Браун ще са устойчиви и ефективни за целия транспорт в света.