Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Протестите на Ферари се основавали на бележките на рейс директора на ФИА,...

Протестите на Ферари се основавали на бележките на рейс директора на ФИА, които се оказаха… сбъркани

4581
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Ред Бул Контент Пуул

4 часа и половина бяха нужни на стюардите на Гран при на Монако, за да вземат решение по протестите, които подаде Ферари срещу Серхио Перес и Макс Верстапен след финала на състезанието в Монако. Пилотите на Ред Бул бяха първи и трети в седмия кръг от световния шампионат за сезон 2022. Състезателите на Скудерията Карлос Сайнц и Шарл Льоклер се класираха втори и четвърти.

Протестите бяха за това, че и Перес, и Верстапен настъпиха жълтата линия на излизане от питлейна. От Ферари се позоваха на бележките на рейс директора и на идентичен случай с Юки Цунода от Австрия през 2021 г.

Тогава пилотът на Алфа Таури получи две санкции от по 5 секунди за пресичане на линия. След разглеждане на видео записите от Скудерията оттеглиха протеста спрямо Перес. Той бе докоснал, но не и преминал линията. При Верстапен двете му леви гуми бяха стъпили от лявата страна. Стюардите отбелязаха, че и двете страни са били съгласни с това заключение. Гумите обаче не бяха пресекли изцяло линията. И тук бе отбелязано несъответствието между правилата и бележките на рейс директора, подадени към отборите преди началото на състезателния уикенд в Монте Карло.

През 2021 г. член пети от глава 4 на допълнение L на Международния спортен код гласеше: „С изключение на приети от стюардите за форсмажорни обстоятелства линията на изхода, начертана за разделяне на излизащите от пита пилоти от тези на пистата, не трябва да бъде пресичана от която и да е част от напускащ алеята болид“. За сезон 2022 той бе променен по следния начин (точка 5 (c)): „С изключение на приети от стюардите за форсмажорни обстоятелства линията на изхода, начертана за разделяне на излизащите от пита пилоти от тези на пистата, не трябва да бъде пресичана от която и да е гума на напускащ алеята болид“.

Ферари подаде протестите въз основа на получените от рейс директора Едуардо Фрейташ бележки. При разглеждането им обаче португалецът признал, че те са „копирани“ от версия, подадена към отборите през 2021 г. Съответно не отразяват цитираната по-горе промяна в спортния код

В случая кодът има по-голяма сила, посочиха стюардите, а според написаното в него пилотите на Ред Бул не са допуснали нарушение.