Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг начело след първата свободна тренировка в Бразилия

Розберг начело след първата свободна тренировка в Бразилия

61
0

Нико Розберг успя да запише най-добро време в първата свободна тренировка в петъчния ден в Бразилия. Зад него втори на 0,2 сек. се нареди съотборникът му Люис Хамилтън. Първи преследвач на пилотите на Мерцедес пък изненадващо бе Данил Квят с Торо Росо, който изостана с почти секунда от водача, а четвърти се нареди Фернандо Алонсо с Ферари.

Фелипе Маса (Уилямс), Макс Верстапен (Торо Росо), Малдонадо (Лотус), Райконен (Ферари), Кевин Магнусен (Макларън) и Даниел Рикиардо (Ред Бул) допълниха местата в топ 10.

Бразилия посрещна пилотите с приятно време, въпреки че по небето можеха да се забележат облаци. Температурата на въздуха бе малко над 20 градуса, тази на асфалта приближаваше 30.

Пилотите очаквано започнаха с по една загряваща обиколка след което се прибраха в бокса. Дженсън Бътън получи проблем още в първата си загряваща обиколка, след като всички системи в неговия Макларън изключиха още преди да напусне питлейна. Все пак той премина бялата линия и маршалите на пистата трябваше да го избутат зад нея, за да може да го поемат механиците на екипа от Уокинг.

Неговият съотборник Кевин Магнусен пък излезе с множество сензори по колата си, които трябваше да дадат достатъчно данни за аеродинамичния поток, подвеждан от новото предно крило. Освен него в Макларън използваха и други решения, които освен за представянето в последните две състезания за тази година трябва да послужат и за развитието на колата през 2015 г., както призна и самият тим шеф Ерик Булие.

Истинската работа на пистата започна след около 20 минути, като отборите изглежда не се притесняваха от новия асфалт на трасето и не бързаха да съберат данни за неговата абразивност.

Люис Хамилтън поведе след първите опити с медиум сместа, следван на повече от половин секунда от своя съотборник Нико Розберг, който се оплакваше от нестабилност на предната ос на своята кола. Изненадващо първи зад двамата пилоти на Мерцедес бе Данил Квят с Торо Росо. Той бе със секунда зад първия, а четвъртото място бе за Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари бе с 1,2 сек. зад водача. Фетел и Рикиардо от екипа на Ред Бул завършваха топ 6, а зад тях след чудесна първа серия от обиколки бе Макс Верстапен, заместващ Жан-Ерик Верн в отбора на Торо Росо в тази първа свободна тренировка.

Освен Верстапен още двама резервни пилоти имаха възможността да покажат своите качества. Фелипе Насър замени Валтери Ботас в Уилямс, за да зарадва бразилските фенове, а Даниел Хункадела заместваше Серхио Перес във втория болид на Форс Индия.

На пистата определено не цареше особено въодушевление, като след първите опити, направени около половин час след началото на сесията, последва нова фаза на затишие в продължение на около 15 минути, в която единствено Кевин Магнусен започна своята първа серия от обиколки, след като в бокса на Макларън бяха заети да изследват колата му в началото, за да не се получи проблема, проявил се при Бътън.

Магнусен успя да се изкачи до третата позиция, показвайки че и на това трасе задвижващите системи на Мерцедес ще играят решаваща роля за представянето на отборите.

Вторите серии от обиколки започнаха около 40 минути преди края на първата свободна тренировка. Макс Верстапен успя да даде второ време, въпреки че както се видя от грешка в последния сектор той определено изпитваше проблеми с овладяването на задната ос.

Розберг поведе, а Хамилтън се оплака, че след направените промени задните му гуми прегряват бързо. Германският пилот на Мерцедес успя още веднъж да подобри времето си, а съотборникът му се доближи на 0,2 сек от него.

Половин час преди края на сесията инцидент с Даниел Хункадела във втория сектор причини спирането ѝ. Това бе лоша новина за Естебан Гутиерес, който имаше проблеми със своята KERS система, което не му бе позволило да направи дори и едно излизане на пистата до този момент. Същото бе положението и при Бътън, но по всичко изглеждаше, че британският пилот на Макларън ще загуби цялата първа сесия.

Тренировката бе подновена 20 минути преди края ѝ. Тези последни минути бяха използвани от голяма част от пилотите за серия от обиколки със сериозно количество гориво. Така трудно можеше да се очаква някакво сериозно разместване в класирането. Все пак Фернандо Алонсо отново се изкачи до третата позиция, измествайки Макс Верстапен с място назад. Само минута по-късно обаче това трето място бе заето от Данил Квят, докато неговият съотборник Верстапен явно изпитваше трудности при овладяването на предната ос на колата си.

В обратната крайност пък бе Кими Райконен, чието завъртане във втория сектор предизвика развяването на жълти знамена около 3 минути преди края на сесията. Секунди след приключването на сесията Райконен отново се завъртя и отново без сериозни последствия. Бътън пък така и не успя да излезе на пистата, след като механиците му успяха да приготвят колата му едва секунди преди края на тренировката. Време не успя да запише и Естебан Гутиерес, чиито проблеми явно оставаха сериозни.