Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг печели и квалификацията в Бразилия

Розберг печели и квалификацията в Бразилия

41
0

Нико Розберг спечели своята десета първа позиция за тази година, с което взе и трофея за най-много победи в квалификациите за сезона. Второто място на пистата Интерлагос в Бразилия остана за неговия съотборник Люис Хамилтън, а трети  и четвърти останаха пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас. Останалите места в десетката си разпределиха Дженсън Бътън (Макларън), Себастиян Фетел (Ред Бул), Кевин Магнусен (Макларън), Фернандо Алонсо (Ферари), Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Кими Райконен (Ферари).

Квалификацията започна с 40% риск за дъжд, но на сухо трасе. Температурата на въздуха бе 24 градуса, а тази на асфалта приближаваше 40.

Първи на пистата се появиха пилотите на Заубер и Торо Росо. Поставените от тях времена бяха бързо подобрени от появилите се след тях пилоти на Мерцедес и Уилямс. Розберг поведе с повече от 0,6 сек пред своя съотборник Хамилтън. Маса и Ботас пък заеха трета и четвърта позиции след първите опити с меките гуми. Хамилтън направи и втора бърза обиколка и поведе.

Фернандо Алонсо се оплака от липса на достатъчно мощност в батериите и при първия си опит даде доста слаб резултат. Втория обаче го изведе на трета позиция зад подобрилия времето на съотборника си Розберг и Хамилтън.

И докато двамата пилоти на Мерцедес се прибраха в бокса, спокойни за своето преминаване напред, излезлият късно Фетел се оплака от недостатъчно електрическа мощност, което означаваше, че ще трябва да се потруди още за да премине напред.

В същото време Бътън и Магнусен от екипа на Макларън дадоха трето и четвърто време. Фетел все пак успя да даде 12-и резултат, но това едва ли го успокояваше особено. Неговият съотборник Рикиардо бе девети, което показваше, че липсата на достатъчно мощност ще е от значение и на това трасе.

Това бе доказано от отпадането на двата болида на Лотус, допълнени от Серхио Перес, който така или иначе щеше да изтърпи наказание и Жан-Ерик Верн. Така липсата на достатъчно практика на пистата явно се отрази на последните двама, които пропуснаха изцяло петъчния ден и можеха да разчитат само на третата свободна тренировка, която обаче се оказа недостатъчна за намирането на точния баланс.

Така за втората част на квалификацията се класираха пилотите на Мерцедес, Уилямс, Макларън, Ферари, Ред Бул и Заубер, допълнени от Данил Квят с Торо Росо и Нико Хюлкенберг с Форс Индия.

Хюлкенберг бе и първият пилот, излязъл на пистата във втората част. Веднага след него на пистата се появиха пилотите на Заубер, Мерцедес и Ферари.

Розберг и Хамилтън отново застанаха начело с времена от 1:10 мин., които бяха недостижими за останалите до този момент. Райконен и Алонсо заеха трета и четвърта позиции, а пилотите на Макларън и Ред Бул отново щяха да разчитат на късно излизане. Ботас и Маса пък успяха да изпреварят пилотите на Ферари и да заемат местата зад пилотите на Мерцедес. Скоро Бътън и Фетел, появили се 7 минути преди края на трасето заеха пета и шеста позиции, което означаваше, че Райконен и Алонсо ще трябва да излязат за още един опит, за да са сигурни в продължаването си за третата част.

Пилотите на Заубер, Квят и Рикиардо бяха пилотите, останали на дъното на класирането след първите опити. Три минути преди края на трасето се появиха пилотите на Ферари, Рикиардо, Хюлкенберг и Сутил. Скоро те бяха последвани от всички останали с изключение на първите двама и Квят. Пилотът на Торо Росо явно имаше някакъв проблем или пък преследваше някаква стратегия за пестене на гуми, защото се отказа от последен опит.

Маса, за радост на бразилските привърженици и Валтери Ботас се вклиниха между пилотите на Мерцедес, а Фернандо Алонсо за малко не остана под чертата, зад която се наредиха донякъде очаквано Гутиерес и Сутил, разделени от Хюлкенберг, а последен в тази втора част бе Квят.

Така за победата в квалификацията останаха да спорят пилотите на Мерцедес, Уилямс, Макларън, Ред Бул и Ферари.

Изненадващо Хамилтън бе първият пилот, появил се на пистата за третата част. Малко по-късно същото направи и Розберг. Останалите изглежда изчакваха и може би се опитваха да спестят гуми. Пилотите на Макларън и Уилямс, допълнени от Рикиардо се появиха на трасето около 8 минути преди края.

Хамилтън поведе, но времето му веднага бе подобрено, макар и само с 0,03 сек от Розберг. Постигнатото от германеца време от 1:10.166 мин. бе най-доброто постигнато до този момент на уикенда. Пилотите на Уилямс се наредиха трети и четвърти, като изоставането им бе минимално спрямо това на съперниците. Третият Маса бе на по-малко от 0,1 сек от това на първия.

Бътън и Магнусен заеха пета и шеста позиции, а Фетел и Рикиардо се наредиха седми и осми. Разликата между колите със задвижваща система на Мерцедес и тези на Рено бяха доста сериозни. Райконен и Алонсо от екипа на Ферари щяха да разчитат единствено на опитите си в края на третата част. Това обаче не им донесе особено голям успех. В крайна сметка Алонсо зае осма позиция, а Райконен десета, като между двамата се нареди Даниел Рикиардо.

Отпред Хамилтън успя да подобри времето на Розберг от първия опит, но германецът направи отново чудесна обиколка и в крайна сметка зае своята десета победа в квалификацията с 0,033 сек пред своя съотборник. По този начин Розберг спечели кръг преди края трофея за най-много победи в квалификацията през сезона.