Начало Рали Рали Дакар – най-хубавите и най-лошите моменти от 39-ото издание

Рали Дакар – най-хубавите и най-лошите моменти от 39-ото издание

24
0

39-ото издание на рали Дакар приключи и Ред Бул Медия Хаус избра най-хубавите и най-лошите моменти от надпреварата, в която Стефан Петерхансел спечели при автомобилите, а Сам Съндърланд триумфира при моторите.

Най-драматичен финал на отсечка

Дакар приключи твърде бързо за Насър ал Атия. Катарският пилот направи летящ старт, спечелвайки първата отсечка в преследване на трети успех в състезанието. Финалът му обаче бе значително по-драматичен: теч на масло в комбинация с невероятна жега доведе до малък пожар в предната лява част на неговата Тойота Хайлукс.

Най-голяма катастрофа

Всяка година от Дакар отпадат безброй състезатели. Малцина обаче са приключвали участието си по-драматично от Карлос Сайнц. Двукратният световен рали шампион бе на път да излезе начело в генералното класиране, но катастрофира – претърколи се в канавка, при това с висока скорост и на косъм от няколко зрители. Повредите по автомобила му бяха толкова сериозни, че просто нямаше как да продължи.

Най-тежкият ден

В рамките на само 24 часа Дакар 2017 изгуби трима от най-известните си участници – Ал Атия, Сайнц и мотоциклетистът Тоби Прайс отпаднаха. Най-тежък от физическа гледна точка бе инцидентът на Прайс. Той падна от мотора си след удар в камък и счупи крак на четири места.

Най-големият порой

Две отсечки бяха отменени в резултат на лоши метеорологични условия – шеста и девета. Порой предизвика свлачище по трасето и принуди организаторите да отменят етапа от Салта до Чилесито (девети).

Най-спортсменска постъпка

В десетата отсечка Петерхансел трябваше да даде всичко от себе си в битката за победата. В началото на етапа обаче той се сблъска с мотоциклетиста Симон Марчич, тъй като и двамата се бяха загубили и излезли от официалния маршрут. Стефан остана със словенския пилот, който бе счупил крак, докато пристигне медицинският хеликоптер. Това отне около 15 минути. Пилотът на Пежо финишира в отсечката на 7 минути след Себастиен Льоб, но стюардите му възстановиха изгубеното време и той я спечели.

Най-добрите зрители

По маршрута на Дакар и тази година не липсваха зрители, независимо от времето. Най-забележителните тълпи обаче бяха на финала на четвъртата отсечка в Туписа – улиците бяха залети с боливийски флагове докъдето погледът стигаше.

Най-голямо търпение

Пилотът Сам Съндърланд вероятно си е мислел, че неговият момент никога няма да дойде. Той участва за първи път в Дакар през 2012 г. Тогава техническа повреда води до отпадането му във втората отсечка. Още два пъти не стига до финала – заради друг проблем с машината и катастрофа, а два инцидента му попречват изобщо да застане на старт. Миналата седмица Съндърланд най-после финишира. При това пръв!

Най-популярна победа

В тази категория почестите се делят между Пабло Копети и Валтер Носиглия, които спечелиха отсечки пред родните си публики. Копети триумфира с АТВ-то си в Аржентина във втори етап. Боливийците пък направо полудяха от радост, когато Носиглия бе най-бърз на финала в Туписа (четвърта отсечка).

Най-добър двубой

Отсечките на Дакар бяха дълги стотици километри, но през цялата дистанция на надпреварата броени минути – а понякога и секунди – деляха краля на ралитата Льоб и най-титулувания пилот в историята на Дакар Петерхансел. Жалко само, че приключи.

Участник във всички категории

Пилотът Кеес Коолен заслужава специално да бъде споменат в обобщението на тазгодишния Дакар. Той не постигна кой знае какво при АТВ-тата, освен победа в петата отсечка, но пък сега вече е участвал в надпреварата във всички четири основни категории.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter