Роберт Кубица обмисля възможността да кара в световния шампионат за състезания за издръжливост, но е наясно, че подобно начинание би било трудно. През миналия уикенд полякът проведе тест за БайКолес в Бахрейн с автомобил за категория LMP1.
Роберт направи 27 обиколки, като най-доброто му постижение бе по-силно от това на титуляра Пиер Кафер.
„Всеки фен на автомобилния спорт познава LMP1. Прилича на Формула 1, но с покрив. Състезанията са на много високо ниво. Не може да си взимаш почивки или да караш спокойно в продължение на 12 или 24 часа – трябва да натискаш. Не съм 100% сигурен дали ще ми хареса, но пък всяко ново предизвикателство ти дава допълнителна мотивация да провериш дали ще се справиш добре”, коментира Кубица.
Той допълни, че ако реши да кара в надпреварите за издръжливост, това ще се случи, защото му е интересно, а не поради липса на друга работа: „Дойдох на теста, за да изчистя някои от съмненията си. Управлението не беше лесно. Бих предпочел първо да ми бъде подготвена седалка във фабриката преди да седна зад волана. За щастие нещата на теста се получиха сравнително добре и се чувствах доста комфортно в колата. Не напълно, но можех да карам. Състезанията за издръжливост със сигурност биха били сложни заради ограниченията (на ръката) ми. Има смени на пилоти, които трябва да се извършват максимално бързо.”
Кубица претърпя много тежка катастрофа през зимата на 2011 г. по време на рали Ронде ди Андора, в което участваше точно преди предсезонни тестове във Формула 1. При инцидента най-много пострада дясната му ръка, чиято функционалност не може да се възстанови напълно. Частичната обездвиженост не позволява на Роберт да се върне към надпреварите с едноместни състезателни коли като Формула 1 например. Той кара в продължение на три сезона в световния рали шампионат. Появи се и в някои други надпревари с различни автомобили, но това бяха еднократни изяви.
Роберт работеше по вариант да кара в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) преди основните три производителя да намалят екипите си на шест коли. Заради това пилотът обмисля WEC (World Endurance Championship).
„Хубаво би било да знам какво точно ще правя догодина. От друга страна обаче, не искам да бързам. Все пак не виждам причина да не се справя в този тип надпревари. Категорията е от много високо ниво и се разраства, въпреки оттеглянето на Ауди, за което съжалявам”, обясни Кубица.