Формула Е обмисля завръщане в Кейптаун. Главният изпълнителен директор Джеф Додс разкри, че последно време води чести разговори с местните власти. Той обаче не посмя да прави прогнози дали Формула Е отново ще организира състезание в крайбрежния град.
Формула Е се състезава в Кейптаун през сезон 2022-23. Световният електрически шампионат обмисляше идеята в продължение на няколко години. В крайна сметка надпреварата беше отложена до началото на ерата Gen3 заради пандемията от коронавирус. Трасето, по което минаваха болидите беше с дължина от 2.921 км и преминаваше покрай стадиона DHL.
ЕПри на Кейптаун беше доста успешно и популярно. Доказателство за това бяха пълните трибуни по време на съботния ден. Въпреки това високите за провеждането му се оказаха твърде голямо бреме за местната управа. Това е причината надпреварата в Кейптаун да не фигурира в следващите календари на Формула Е.
Преди около месец Кейптаун представи нов проект за F1. Идеята е световният шампионат да се състезава на градско трасе с от 5.7 км и проектирано от Херман Тилке. То включва част от пътищата, които се използваха от Формула Е през 2023 г. Крайбрежният град води битка с Киалами за това коя писта да приеме потенциален кръг от F1 в Южна Африка. За последно Формула 1 се състезаваше в страната през сезон 1993
Запитан дали потенциалният интерес на Кейптаун към F1 ще се окаже проблем за Формула Е. Според Додс, изцяло електрическият шампионат желае да се завърне и в двата случая.
„Реалността е такава, че в миналото сме били само на градски писти“, сподели Додс. „В последно време всяка нова писта, която F1 е добавяла, е била градска, с малки изключения. Независимо дали става дума за Маями Хард Рок, Лас Вегас, те добавят писта в градски стил или временни трасета. Ние бихме искали да се върнем в Кейптаун в някакъв момент.“
Додс също така заяви, че подобно на Формула 1, Формула Е също би искала възможността за провеждане на състезание в друга част на Африка. В миналото шампионат се състезаваше в мароканския град Маракеш. За последно трасето там беше в календара през сезон 2021-22.
„Определено бихме искали да бъдем в Африка, независимо дали става въпрос за Централна или за Южна Африка. Кейптаун е добър вариант за нас. Не мисля, че амбициите на F1 това имат някакво значение за нас. Ще говорим с различни промоутъри и обмислим различни локации. Затова не мисля, че това има някакво значение за нас“, добави CEO-то на Формула Е.
Додс също така коментира и възможността за организиране на старт в Тайланд. Страната от Югоизточна Азия беше много близо до влизане в календара за сезон 2024-25. В крайна сметка състезание така и не се проведе заради смяната на властта в страната. През последните месеци разговорите за старт от Формула Е са замразени. Основната причина за това е свързана с амбициите на Тайланд да приеме кръг от F1.
„Имахме една вълнуваща възможност с предишния режим в Тайланд. „Когато той [бившият министър-председател Срета Тависин] напусна, разговорите им с нас спряха. След това новите власти започнаха разговори с Формула 1.“
„Ние разговаряме с Кейптаун много редовно, но не разговаряме редовно с Тайланд поне не в момента. Затова мисля, че това са малко по-различни ситуации“, заключи главният изпълнителен директор на Формула Е.
A Cape Town EPrix next season will not happen as hoped in 2026. Real shame but still possible for early 2027. Two Chinese races in place for provisional calendar later this month. More details soon on FE Notebook. #FormulaE 📸 @Spacesuit_Media pic.twitter.com/hlooHXq27E
— Formula E Notebook (@fe_notebook) May 3, 2025