Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен: Виждал съм да наказват пилоти за много по-малко, за какво са...

Райконен: Виждал съм да наказват пилоти за много по-малко, за какво са ни тогава правила?

122
0

Кими Райконен води страхотна битка с Макс Верстапен в заключителния етап на Гран при на Унгария, но не успя да го изпревари и завърши шести в състезанието. Двамата дори се сблъскаха по време на борбата, а финландският пилот на Ферари не скри недоволството си от значително по-младия съперник.

„Виждал съм да наказват пилоти за много по-малко провинение. Верстапен се придвижи надясно, аз реших да отида наляво, но той се върна. Направих всичко възможно да избегна контакт. Не може просто да решиш да ходиш нанякъде, след като си видял какво прави другият. Добре, че някак почти успях да го пропусна. Втората ситуация беше подобна – аз направих движение, а след като вземеш решение накъде да се насочиш, е много трудно да се откажеш, когато другата кола тръгне след мен. За втори път опитах да го избегна – беше на косъм. Смятам, че не беше коректен. Но както казах, аз не взимам решения”, заяви Райконен.

След това Кими изрази разочарование от начина, по който се работи с правилата през последните години като цяло: „По принцип има правилник, но този уикенд прилагането му беше съмнително. Нямам предвид само инцидентите ми с Макс, а и такива от вчера. За какво са ни правила, ако стюардите решават „това е ОК, това не е ОК”? Безсмислено е да съществуват, ако не се прилагат еднакво и постоянно за всички. Добър пример е ситуация от вчерашната квалификация. Има правило за 107% и пилоти, които не са го изпълнили. Стюардите избраха да го приложат за непрескочилите Q1коли, но не и за останалите (пилотите на Ред Бул, Форс Индия и Валтери Ботас – б.р.). Как така изведнъж едно и също правило се прилага по два различни начина? Някой да обясни метода на работа, ако може… Това обаче, е Формула 1 в наши дни. Нещо трябва да се промени. Просто ситуацията изглежда зле за хората, които наблюдават. Не е честно. Има правило и то трябва да важи еднакво за всички по всяко време.”

Самият Верстапен направи опит да се пошегува пред камерите веднага след финала, като заяви, че било хубаво да се чуе гласът на Кими по радиото. Освен това каза, че за него всичко било наред.

„Аз просто защитавах позицията си. Карах твърдо и се постарах да не блокирам колелата или да сбъркам”, допълни по-късно пилотът на Ред Бул.

Според Макс темпото му в Унгария било достатъчно добро, за да се качи на подиума: „Смятам, че стартът ми бе добър. Доближих се до Люис [Хамилтън] в първи завой, но след това излязох от трасето и не можах да спра късно. Беше крайно изнервящо да съм зад Ферари след първия стоп, когато бях с по-свежи гуми.”

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер подкрепи състезателя си и каза, че Верстапен е бил „твърд, но коректен при защитата си спрямо Кими.”

Виж видео с инцидента: