Начало Формула 1 Работата на Мерцедес по F1 W13 е била повлияна от намаляването на...

Работата на Мерцедес по F1 W13 е била повлияна от намаляването на CFD часовете и времето в аеротунела

2780
0

Намаляването на CFD часовете и времето за работа в аеродинамичния тунел е повлияло върху структурирането на проекта за новия болид на Мерцедес F1 W13, заяви техническият директор на тима Майк Елиът. Формула 1 въведе скала, по която класираните в челото отбори получават по-малко възможност за тези изследвания. Тимовете в дъното имат най-много, като целта е – заедно с новите правила и ограничените бюджети – да се постигне сближаване силите на екипите и съответно да има повече и по-близки битки на пистата.

„Голямото предизвикателство през зимата бе фактът, че имахме по-малко възможности за работа в аеродинамичния тунел. Сложно бе да се изчисли колко време сме изкарали по миналогодишния проект и съответно да сметнем колко ни е необходимо за настоящия“, обясни техническият директор на Мерцедес.

„Това има последствия навсякъде във фабриката. В конструкторския отдел работата започва рано с неща като скоростни кутии и шаси, а за скоростната кутия например има фиксиран времеви период. Трябваше да внимаваме нещата да се получат точно. След като веднъж започнем да разбираме как точно ще изглежда аеродинамиката пък, стартира процесът на преценка как ще повлияе на останалата част от автомобила. Това е детайлната конструкторска работа и тя отне много ресурс през зимата.“

„Този подход следваме всяка година. Сега просто е по-сложно, защото промените в правилата са значително по-големи, отколкото бяха в миналото.“

„Аз като аеродинамик доста харесвам предишните коли и още не съм свикнал напълно с формите на новите болиди. Те са съвсем различни от досегашните коли. Цялостното представяне на тези нови автомобили вероятно няма да е много по-различно от това на „старите“. Целта на новия регламент е да се подобрят възможностите за изпреварвания, но ще отнеме малко време преди да разберем дали това наистина ще се случи. Има и други разлики – горивото ще работи по различен начин, аеродинамиката. Докато не отработим нещата и не ги изчистим в тестовете и първите няколко състезания, едва ли ще имаме съвсем точна представа.“