Кими Райконен с Ферари постигна най-добро време във втория ден от тестовете на тимовете от F1 на пистата Каталуня край Барселона. Финландецът записа 1:20.960 мин в следобедната сесия с гумите софт и изпревари с 0.023 сек най-бързия от вчерашния ден Люис Хамилтън с Мерцедес. При това британецът беше с още по-меките гуми суперсофт.
От друга страна Люис изпробваше издръжливостта на колата, въртейки много обиколки, без да се съсредоточава върху времето в един тур. Хамилтън изпробва и ново двойно T-крило в болида си (на втората снимка), поставено върху перката на акула и нови отвори около кокпита.
Следобед в болида на Сребърните стрели го замени Валтери Ботас. Финландецът направи състезателна симулация, като логично постиженията му бяха по-слаби от тези на Люис. Ботас завърши деня със 7-о време – 1:22.986 мин със софт (общо 102 обиколки), като изпробва нови отвори в кокпита около главата на пилота.
От видяното на пистата изглежда, че болидът на Мерцедес се държи много стабилно при спиранията и влизането в завоите, като Ботас минаваше с лекота по една и съща траектория. Поведението на болида на Райконен също изглежда добро.
Не такова обаче е това на Ред Бул-а на Макс Верстапен. Холандецът се бори с него и на завой 10 минава на различни предавки. Той се нареди 3-и за деня, но постижението му с меките гуми бе на над 1.2 сек от това на Кими.
Кевин Магнусен с Хаас и Естебан Окон постигнаха 4-о и 5-о време, но това се обяснява повече с използването на гумите суперсофт. Датчанинът направи най-много обиколки от всички пилоти – 118. Дани Квят с Торо Росо записа солидно 6-о време, като със софт е пред Ботас.
В Рено Джолион Палмър изобщо не кара в сутрешната сесия. Причината за това беше, че по колата му бяха монтирани нови елементи, които пристигнаха на пистата късно снощи. Следобед той навъртя не малко обиколки и завърши 8-и, пред Антонио Джовинаци със Заубер..
Отново много сериозни технически проблеми имаха в Макларън. Само 7 минути след началото на сесията Щофел Вандоорн спря на изхода на бокса. Механиците избутаха колата и малко по-късно белгиецът продължи работа на пистата. След това обаче двигателят загуби мощност, като не бе ясно откъде идва проблема. Затова задвижващата система бе сменена изцяло, а изпитанията спрени.
Едва в последния час те бяха подновени, но белгиецът не можа да направи повече от 40 тура и време от едва 1:25.600 мин. със софт. По-бавен от него бе само Ланс Строл от Уилямс с медиум, за когото сесията приключи още до обяд, след като канадецът излетя от пистата и повреди предното крило.
Класиране за деня:
Място | Пилот | Отбор | Време | гуми | обиколки |
1. | Кими Райконен | Ферари | 1:20.960 | софт | 108 |
2. | Люис Хамилтън | Мерцедес | +0.023 сек | суперсофт | 66 |
3. | Макс Верстапен | Ред Бул | +1.240 | софт | 89 |
4. | Кевин Магнусен | Хаас | +1.244 | суперсофт | 118 |
5. | Естебан Окон | Форс Индия | +1,549 | суперсофт | 86 |
6. | Данил Квят | Торо Росо | +1.996 | софт | 68 |
7. | Валтери Ботас | Мерцедес | +2.026 | софт | 102 |
8. | Джолион Палмър | Рено | +3.179 | софт | 53 |
9. | Антонио Джовинаци | Заубер | +3.657 | софт | 67 |
10. | Щофел Вандоорн | Макларън | +4,640 | софт | 40 |
11. | Ланс Строл | Уилямс | +5.080 | медиум | 12 |
DAY 2️⃣ COMPLETED
⏱ Top three
RAI 1:20.960
HAM 1:20.983
VES 1:22.200 🎥🔁 Most laps
MAG 118 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/SFEhP7ECW9— Formula 1 (@F1) February 28, 2017