Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Райконен отчете напредък в управлението на Е20

Райконен отчете напредък в управлението на Е20

41
0
Алан Перман,Кими Райконен

Кими Райконен най-после успя да изпробва новия вариант на системата за управление на своя Лотус днес. Свободните тренировки на пистата Сепанг се разминаха с дъжда (за разлика от тези в Мелбърн) и дадоха шанс на финландеца да провери дали новият вариант е подобрение за него. Той сподели, че има известен напредък и затова ще използва новата версия до края на уикенда.

Същевременно отборът проведе обичайната си петъчна програма благодарение на хубавото време. В първата тренировка работата бе по общи настройки, а във втората повече внимание бе отделено конкретно на тези за състезанието. Пилотите караха с различни типове гуми следобед, за да съберат данни за необходимото сравнение между поведението на хард и медиум на малайзийската писта.

Изводите на Лотус след сесиите са, че Е20 върви добре на Сепанг и че отборът е в добра форма с оглед предстоящата надпревара.

Денят беше добър, но имаме още работа по реглажите – коментира Райконен след общо 39 обиколки за деня. – В управлението има известно подобрение, макар че все още се работи по него. Чувствам се нормално в автомобила при това горещо време, а състезанието ще се състои и малко по-късно през деня, така че не очаквам жегата да е проблем. Надявам се утре да направим още малко прогрес, тъй като колата е по-бърза, отколкото видяхме днес. Следобед имах проблем с KERS, което бе разочароващо, но съм сигурен, че утре всичко ще е наред – допълни Кими.

Сесиите на Ромейн Грожан бяха прекъсвани неколкократно. Сутринта недобре поставена гайка създаде проблем със задно дясно колело и го принуди да се прибере в едва втората му обиколка на пистата. Следобед пък го забави срязана гума. Въпреки несгодите пилотът бе сравнително доволен от свършеното, макар и той да заяви, че има още какво да направи по настройките си.

В известна степен денят не бе приятен, тъй като загубихме комплект от гумите на Ромейн – обясни и техническият директор Джеймс Алисън. – Темпото на Кими следобед пък не бе представително заради грижите с KERS-а. Въпреки това сме убедени, че Е20 се представя прилично. Базовите реглажи и за двамата ни пилоти са добри. Справянето с гумите като че ли е на ниво въпреки високите температури. Темпото на автомобила с много гориво изглежда обещаващо – допълни той.