За новата моделна година Ram оборудва своите Heavy Duty модели с нов дизелов агрегат с голяма тяга. Цените остават умерени.
През новата моделна година Ram въоръжава особено издръжливите си Heavy Duty модели, предназначени за тежки условия, с нови двигатели. Звездата е новоразработеният 6,7-литров дизелов V8 мотор от специализираната в областта на дизелите американска фирма Cummins. Тя и досега доставяше дизеловите двигатели за големите класове на Ram – но традиционно като редови шестцилиндрови агрегати. Ram използва новия мотор изключително в най-високото ниво на мощност с 436 к.с. и 1458 нютонметра въртящ момент. Благодарение на новия осмак стойността на ускорението на Ram 2500/3500 спада значително от 8 на 6,9 секунди (от нула до 97 км/ч). Ram предлага новия 6,7-литров дизелов V8 за всички свои Heavy Duty модели от ниво на оборудване Laramie нагоре.
Ram е пренастроил познатия си 6,4-литров V8 дизел (на снимката вдясно). Мощността на този агрегат е намалена от 416 на 411 к.с., а въртящият момент остава 582 нютонметра. Твърди се, че новата настройка е довела до намаляване на разхода на гориво, особено при движение без ремарке.
И двата двигателя са съчетани с нова осемстепенна автоматична трансмисия, предназначена за теглене на големи товари. Когато е оборудван с 6,7-литровия Cummins V8 и с прикачно устройство „гъши врат“, Ram 3500 може да тегли до 16 606 кг. С класическо устройство за ремарке на лек автомобил максималният прикачен товар е 10 433 кг.
Нова архитектура на електрониката
Дизайнерите са подходили по-скоро предпазливо към моделите Ram Heavy Duty за новата моделна година. Радиаторните решетки на различните модификации са малко по-внушителни, а предните фарове и задните светлини са с леко променен дизайн.
Във вътрешността промените са повече. В най-добрите нива на оборудване например има изправен 14,5-инчов сензорен екран, докато серийно предлаганият е 12,0-инчов. Инфо-развлекателната система е съчетана със системата на Ram за електронна архитектура Uconnect 5. Тя позволява индуктивно зареждане на два смартфона едновременно и освен всичко друго управлява и дигиталното вътрешно огледало.
Друга новост е наличието на 2,4-киловатов инвертор, който позволява стените на товарната платформа да бъдат оборудвани с два 110-волтови контакта. 110 волта е стандартното битово напрежение в САЩ; в Европа това напрежение е 230 волта. Адаптивният круиз контрол и системата за предупреждение за сблъсък отпред вече са серийни. От ниво на оборудване Big Horn нагоре се добавят система за предупреждение за сънливост, система за разпознаване на пътни знаци и активна система за предупреждение при напускане на лентата.
Цените не се повишават съществено
Ram поддържа умерени цени за новите си Heavy Duty модели. Цените на Ram 2500 Heavy Duty в ниво на оборудване Tradesman сега започват от 47 560 долара (приблизително 46 025 евро). Това е само с 315 долара повече от преди. За модела Ram 3500 Heavy Duty искат 48 565 долара (46 997 евро). Доставките ще започнат през март 2025 г.