Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рампф: С29 върви чудесно досега

Рампф: С29 върви чудесно досега

50
0

Точно 1001 километра навъртяха пилотите на BMW Заубер Педро де ла Роса и Камуи Кобаяши по време на първия предсезонен тест тази година на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. И през трите дни тренировки болидът С29 бе с втори времена в подреждането, изпреварен само от този на Ферари. Резултатите и изводите обобщава техническият директор на швейцарския тим Вили Рампф в интервю, предоставено ни от пресофиса на отбора.

– Доколко сте доволни от издръжливостта на BMW Заубер С29 след първия тест?

Като цяло сме доволни по този показател от колата. За трите дни ни се събраха 1000 километра без никакви сериозни проблеми. Нужно бе, разбира се, да се правят определени настройки и модификации, но нали пробите са за това.

– Могат ли всички тези неща да се изчистят преди първата надпревара за сезона в Бахрейн или дори преди следващия тест?

– Ще сме отработили повечето неща преди следващите тренировки на Херес. Няма нищо сериозно, за което да се притесняваме. По капака на двигателя например имаше изгаряния от отработени газове, така че ще използваме различен материал точно за този компонент.

– Как изглеждат нещата по отношение представянето и скоростта на болида?

– Това е много трудно да се установи, дори още по-трудно спрямо предишни години. Всичко, което мога да кажа в момента, е, че автомобилът върви така, както очаквахме въз основа на симулациите и изчисленията от аеродинамичния тунел. Но твърде различните количества гориво са причината да е невъзможно да се направи напълно вярно сравнение с останалите отбори.

– Каква бе реакцията на пилотите за управлението на С29?

Коментарите на състезателите бяха като цяло позитивни по отношение на неща като стабилност при спиране, тракция и начинът, по който автомобилът им се държи при различно количество бензин.

– Имаше ли проблеми с настройките заради пробите ту с малко, ту с много гориво?

– Не бих ги нарекъл проблеми, но със сигурност това бе предизвикателство за нас. Автомобилите ще са с минимално количество бензин в квалификациите, а после, за състезанието положението ще е на другия полюс, но промени в реглажите няма да са разрешени. Намирането на правилния компромис е критичният момент тук.

– Какви са промените в резултат на по-тесните предни гуми?

– Като цяло ефектът от тях бе по-малък от очакваното. Ясно е, че има по-сериозна тенденция към нестабилност на предната част, което се оправя до известна степен с изместване назад и чрез необходимите промени по настройките на шасито.

– Как работят състезателите с отбора?

– И двамата ни пилоти са нови за екипа, така че все още се опознаваме едни други. Работната връзка между тях и тима обаче започна добре. При Педро се вижда огромният му опит, който му е дал много сериозна база технически познания, а това е невероятно ценно за всички нас. Камуи възприема бързо, а това означава, че е в състояние да даде на инженерите си необходимата им информация за каквито и промени да трябва да се правят. Като цяло състезателите и техническите им екипи работят много продуктивно.