Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел: Чувал съм слухове за това защо Ред Бул са толкова бързи...

Ръсел: Чувал съм слухове за това защо Ред Бул са толкова бързи на правите

8307
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел мисли за развитието си в Мерцедес в дългосрочен план от 5 до 10 години, заяви самият пилот. В интервю за Ауто Мотор унд Шпорт 24-годишният пилот сподели, че засега през настоящата състезателна година отборът му е извлякъл максимума от възможностите си на писта.

„Не си губя ума от това, че завършвам в топ 5. Но същевременно не съм разочарован, защото чувствам, че сме извлекли максимума от всяка възможност. В едно-две състезания вероятно е имало възможност да сме с позиция или две напред. Като цяло обаче постигаме възможния максимум. Прогресът ни мотивира за останалата част от сезона. Желанието за успех е налице, защото виждаме, че можем да постигнем повече. Не дойдох в Мерцедес, за да постигна успехи веднага, мисленето е в дългосрочен план. Тук мога да получа най-добрите възможности. Погледът ми е насочен към период между 5 до 10 години“, обясни Джордж.

На въпрос дали винаги ли се сравнява със съотборника си, който в момента е Люис Хамилтън, Ръсел сподели, че се съсредоточава повече върху собствената си работа

„Във Формула 1 разполагаш с много информация, което понякога е контрапродуктивно. Ако един пилот разчита прекалено много на числата, вече не кара инстинктивно. Трябва да използваш данните, за да нарисуваш картина. В някои отношения Люис кара различно от мен. Ето защо имаме малко различаващи се настройки. Не може просто да копираш. Необходимо е да извлечеш максимума от реглажите – онова, което работи за теб. И вместо да се фокусирам върху Люис, аз търся какво е най-доброто за мен по отношение на гумите. На колата. Двигателя.“

През сезон 2022 начело на колоната са пилотите на Ред Бул и Ферари. Ръсел обясни какви смята, че са силните характеристики на съперниците.

„Болидите на Ред Бул са невероятно бързи на правите. Водят битката с повече максимално аеропритискане. Чувал съм слухове за това как го постигат. Ферари има повече аеропритискане от нас и по-бърза кола. Няма нещо специфично, като цяло е по-добра. Имат известни проблеми с подскачането. На Пол Рикар например се чуваше как болидът се приземяваше, когато Шарл [Льоклер] отскачаше“, обясни Ръсел

„Ние жертвахме сериозно представяне, за да разрешим проблема с подскачането. Може би дори твърде много. Вероятно ще трябва да се примирим с известно тресене, за да постигнем максимално силно представяне. Същото важи и за Ферари. На двамата с Люис ще ни се наложи да живеем с това поне този сезон, за да стане автомобилът ни отново бърз.“

Ръсел разказа също така, че културата в тима на Мерцедес коренно се различава от тази в Уилямс, където изкара 3 години. Отчитайки, че екипът от Гроув премина през изключително труден период, англичанинът все пак отбеляза, че настоящия му тим работи на съвсем различно ниво.

„В Уилямс нямаше ресурс някои от нещата да стигнат до колата. Всеки път, когато конструкторите искаха да направят нещо, нямаше бюджет за изпитания. А когато се наложи подобно виждане, това намалява визията за иновации. Преди (ограничението на бюджетите) в Мерцедес са правили всичко. За каквото и да се чудиш отговорът е бил: „Давай!“ Ако някой в Уилямс бе предложил системата DAS, сигурно щяха да го уволнят, защото щяха да го помислят за луд. Но аз вярвам, че Уилямс върви напред“, заключи Ръсел.