Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели отнесоха наказания след края на квалификацията в Сахир. Двамата бяха преместени с едно място назад на стартовата решетка след нарушения на правилата по време на сесията.
Russell and Antonelli hit with grid penalties after Qualifying rule breaches in Bahrain#F1 #BahrainGP | Full details
https://t.co/LjVtiQ03Wi
— Formula 1 (@F1) April 12, 2025
Пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели получиха наказания и ще бъдат преместени с позиция надолу в решетката заради нарушение по време на квалификацията за Гран при на Бахрейн
Ръсел загуби мястото си на първа редица за сметка Шарл Льоклер. В същото време Пиер Гасли се изкачи до четвъртото място на стартовата решетка за сметка на Антонели.
В началото на Q2 бе обявен червен флаг заради катастрофа на Естебан Окон. След това двамата пилоти на Мерцедес излязоха от гаражите си питлейна преди рейс контролът да обяви времето за рестарт. Това действие не е позволено от спортния правилник. Поради това Ръсел и Антонели ще бъдат премести с едно място на стартовата решетка за неделната Гран при на Бахрейн.
В решението си стюардите на ФИА обясниха, че оперативният директор на тима Андрю Шовлин е допуснал грешка при интерпретирането на съобщенията от състезателния контрол на екрана за време
„Представителят на отбора, г-н Шовлин, заяви в показанията си, че е дал указание за освобождаване на автомобилите по погрешка. Той е изтълкувал погрешно съобщението, публикувано на страница 3 от екрана за измерване на времето, „очаквано време за повторен старт“, като съобщение, съобщаващо действителното време за повторен старт“, се казва в решението.
„Той твърди, че в този случай не е имало спортно предимство. На практика е имало достатъчно време (11 минути), за да могат другите отбори да изпълнят програмите си. Също така беше отбелязано също така, че спортният директор на отбора, [Рон] Медоус, не е присъствал на събитието. Обикновено той би участвал в процеса на освобождаване.“
„Спортният директор на ФИА за едноместни автомобили заяви, че подобен ход би могъл да бъде спортно предимство. Той може да даде възможност на даден отбор да изпълни своя план за пробег, докато други отбори може да не са в състояние да го направят. Стюардите са съгласни с това мнение, особено когато остават само няколко минути до края на сесията.“
New document: Doc 33 – Infringement – Car 63 – Alleged failure to follow Race Director’s instructions (Fast lane)
Published on 12.04.25 21:21 CEThttps://t.co/NCf1RtoaV7#F1 #Formula1 #FIA #BahrainGPpic.twitter.com/I09yqfaDhR
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) April 12, 2025
New document: Doc 34 – Infringement – Car 12 – Alleged failure to follow Race Director’s instructions (Fast lane)
Published on 12.04.25 21:25 CEThttps://t.co/azQBodUpOe#F1 #Formula1 #FIA #BahrainGPpic.twitter.com/XPOGNd3Dr5
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) April 12, 2025
Ръсел и Антонели бяха преместени по-назад на стартовата решетка, а не бяха глобени. Така трябва да се създаде прецедент, който да разубеди отборите да пускат по-рано автомобили в питлейна.
„Спортният директор на ФИА заяви, че трябва да има спортно наказание, а не отборна глоба. В противен случай в бъдеще отборите ще пускат автомобилите си веднага след публикуването на очакваното време за повторен старт. Стюардите са съгласни с това мнение“, се казва още в изявлението.