Джордж Ръсел заяви, че тридневните тестове в Бахрейн са били много ползотворни за Мерцедес. Въпреки това британецът признава, че отборът от Бракли е „една крачка зад съперниците си.„
Ръсел завърши последния ден изпитания на Сахир с четвъртата най-бърза обиколка. Бившият шампион от Формула 2 изоставаше с повече от секунда от лидера на Макс Верстапен с Ред Бул. Междувременно съотборникът му Люис Хамилтън направи 78 обиколки преди обед и остана последен в общото подреждане.
Мнозина анализатори не искат да прибързват с негативните заключения по отношение на могъщия отбор на Мерцедес. Това няма да е първият път, в който немският тим е заблуждавал противниците си в предсезонните тестове.
Но по всичко личи, че W13 изглеждаше като трудно управляем болид на пистата в Бахрейн. През цялото време се виждаше, че автомобилът не е изгладил проблемите си с подскачането и недозавиването. Седемкратният световен шампион Люис Хамилтън заяви, че все още се опитва да укроти новата кола на Сребърните стрели.
Въпреки трудностите Ръсел предпочита да гледа на седмицата на Мерцедес в Сахир като на полупълна чаша.
„Тези три дни бяха доста продуктивни, но в същото време и много интригуващи„, казва Ръсел.
„Очевидно е, че някои от проблемите, с които се сблъскват много отбори, са доста ясни. Ние просто се опитваме да се справим с тях.“
„Успяхме да се справим с всичко, нямахме толкова много проблеми с надеждността и просто преминахме през програмата. Така че от тази гледна точка беше положително.“
Макар че ефектът на подскачане на W13 Silver Arrow води до неудобно пилотиране, Ръсел заяви, че може да живее с този дискомфорт. Но не на това мнение са повечето членове на германския тим.
„Мисля, че това [подскачането] зависи от това колко силно натискате автомобила„, каза той.
„Опитваме се да извлечем и последния детайл от представянето на колата и да изпробваме границите й. Но тя много подскача!“
„Честно казано, тези болиди не са от най-удобните. Но не ми пука за комфорта, ако представянето е налице. В момента то не е на ниво. Изглежда, че изоставаме от нашите съперници.“
„Трябва да свършим много работа от сега до [първото състезание] следващата седмица. При всички условия Ред Бул и Ферари изглеждат по-бързи от нас.“
Инженерният директор на Мерцедес Андрю Шовлин заяви, че тимът е постигнал напредък, въпреки нестабилното каране на пилотите на борда на W13.
„И двете сесии бяха доста поучителни„, каза той.
„Постигнахме известен напредък по отношение на подскачането, което от своя страна направи автомобила по-малко труден за каране. Също така ми се струва, че днес направихме стъпка в правилната посока по отношение на настройките.“
„Все още има какво да се желае. Трябва да подобрим отскачането и да стабилизираме автомобила. Имаме много добри данни, така че се надяваме през следващите няколко дни да разберем по-добре проблемите си.“
And that’s #F1Testing completed for another year. 👌
A big 👏👏 to the Team, here in Bahrain and back in Brackley and Brixworth for all the work to get us this far. ❤️ pic.twitter.com/xqDvpcOrQT
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 12, 2022