Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел: Клаузите за напускане обезсмислят дългосрочните договори. Ако тимът не те иска,...

Ръсел: Клаузите за напускане обезсмислят дългосрочните договори. Ако тимът не те иска, ще намери начин да те изпъди

3087
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел не очаква да започне разговори с Мерцедес за нов договор поне до следващия месец, заяви самият той в навечерието на уикенда за Гран при на Саудитска Арабия. Той е в последната година на контракта си с тима от Бракли. 2025 г. е четвърти сезон на английският пилот в Мерцедес. В четирите старта от началото на състезателната година той има 4 класирания в топ 5, три от тях – на подиума. В момента в генералното класиране пред него са само пилотите на Макларън и Макс Верстапен. Същевременно обаче Мерцедес се споменава постоянно като стане дума за Макс Верстапен, макар Тото Волф да каза в началото на 2025-та, че засега няма да преследва нидерландския пилот.

„Около договорите винаги има много вълнение. Факт е, че ако не се представяш на ниво, дори нямаш контракт. Гонят те. Ако се представяш както трябва, бъдещето ти се подрежда от само себе си. Аз се вълнувам от карането си в момента. Доволен съм, че се представям на такова ниво и се наслаждавам на този сезон с отбора. Резултатите са най-силния ни довод, затова съм съсредоточен върху тях. Всичко останало ще се намести“, посочи Ръсел.

„В крайна сметка никога не сме обсъждали договори преди май или юни. Бих казал, че в настоящия момент е по-скоро ненормално колко много пилоти имат дългосрочни споразумения. Но всички са и с клаузи за напускане. Всички имат условия за представяне. Така че ако един пилот има тригодишен контракт, то това на практика не означава нищо ако разполага с клауза за напускане“, продължи Ръсел

„Определено няма особено значение (колко дълго е споразумението). Дори да имаш договор, ако отборът не те иска, ще намери начин да те изпъди. Просто така работи този спорт. Тук са 20 от най-добрите пилоти в света и отношението е безмилостно. Нямаш време да бъркаш. Всичко, върху което трябва да се съсредоточиш, е да караш бързо“, допълни Ръсел.

В Джеда Ръсел коментира и това, че използва т.нар. „охлаждащ потник“ в Бахрейн. За момента употребата на системата не е задължителна. От Мерцедес премахнали част от баласта в болида, за да компенсират теглото на устройството, което е 5 кг. Андреа Кими Антонели също го пробвал в тренировките, но не пожелал да кара в квалификацията и състезанието с „потника“.

„Беше добро преживяване. Хубаво е, че се опитваме да сме пред останалите дори в това отношение. В началото на състезанието мисля, че системата беше около 16 градуса и усещането бе доста приятно, когато в кокпита ти е на 50 градуса. Бях убеден, че системата ще работи и исках да я изпробвам. Дотук всичко премина добре“, каза Ръсел.

Ръсел ще изпробва „потника“ и в днешните тренировки в Джеда. След това ще вземе решение дали ще го използва и този уикенд. Причината е, че не е сигурен как тръбите в системата ще се отразят на тялото при високата скорост на пистата в Саудитска Арабия.