Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел критикува Пирели: Колата или едва върви, или се бори за победа,...

Ръсел критикува Пирели: Колата или едва върви, или се бори за победа, а единствената разлика са гумите

3346
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел отправи сериозна критика към гумите на Пирели. Пилотът на Мерцедес бе със стратегия с едно спиране в бокса в Гран при на Азербайджан – стартира с медиум, който след това смени с хард. Ръсел стигна до подиума след катастрофата на Серхио Перес и Карлос Сайнц, но бе крайно изненадан от промените в поведението на болида си по време на надпреварата в Баку. Той каза, че през една част от състезанието автомобилът му едва вървял и едва ли е можел да се класира в топ 10. В друга серия от обиколки обаче бе най-бърз на трасето.

„Беше супер странно състезание. През първата половина бяхме на 1,5 секунди от темпото. В последните 20 обиколки се оказах със секунда по-бърз от Оскар [Пиастри] и Шарл [Льоклер] и с 0,3 сек по-бърз от Макс [Верстапен], Чеко (Серхио Перес – б.р.) и Карлос [Сайнц]. Същата писта, същият пилот, същата кола – само бяхме сменили гумите с жълт кант с такива с бял“, обясни Ръсел.

„Честно казано, всъщност е вбесяващо, че (поведението) се променя толкова много. И не е само при Мерцедес, а при всички отбори и пилоти. В една сесия си бърз, следващата не си, а само едно нещо се е променило“, продължи Ръсел

„Мисля, че дори хората, които произвеждат гумите, не ги разбират. Според мен вероятно ни е необходим отново сериозен разговор относно това какво се случва, защото 2000 души си скъсват дупетата от работа, за да създадат най бързата кола. В 20 тура от състезанието разполагахме с болид, който спокойно можеше да се бори за победа. В 20 други обиколки автомобилът бе такъв, че вероятно не можеше да стигне до точки. Единствената разлика са гумите. Това наистина не е доста достатъчно добро представяне“, каза още Ръсел.

Според спортния шеф на Пирели Марио Изола избраните от производителя смеси за Азербайджан работили според очакванията.

„Гумите се адаптираха много бързо към условията и характеристиките на пистата. Дори в неделя трасето продължи да се променя. Това означаваше, че времената за обиколка продължиха да падат, а износването бе доста ограничено. Неколцина пилоти имаха грейнинг, особено в първия стинт, но това не повлия значително на представянето им. Движението в трафик очевидно направи управлението на гумите трудно, но това е кажи-речи неизбежно в настоящите аеродинамични конфигурации на автомобилите“, каза Изола.