Джордж Ръсел предложи как може да се подобри последователността при налагането на наказания. Пилотът на Мерцедес е на мнение, че F1 се нуждае от „постоянни стюарди, които да получават заплати.“ Според него по този начин трябва да се подобри работата на този орган и да няма толкова спорове при налагане на санкции.
Ръсел смята, че е време ФИА да назначи професионални стюарди на пълен работен ден. Те трябва да подобрят последователността и да помагат на пилотите да тълкуват по-добре правилата.
Всичко това се случва след скандалите в последните два старта в Остин и Мексико Сити. Миналия уикенд Макс Верстапен получи две 10-секунди наказания заради избутване на съперник, пресичане на пистата и получаване на предимство. По този начин нидерландецът се смъкна в дъното на колоната и трябваше да си пробива път напред
Съвсем очаквано, Верстапен беше крайно недоволен от решенията на стюардите. В същото време Ландо Норис заяви, че „дълбоко в себе си“ Верстапен е знаел, че е постъпил неправилно.
Събитията от Мексико Сити отново повдигнаха въпроса за тълкуването на формулирането на правилник на F1. Според председателят на Асоциацията на пилотите от Гран при (GPDA) Джордж Ръсел, прилагането на правилата не е толкова голям проблем. Британецът обаче поиска да има постоянни стюарди, които да са по-последователни при налагането на наказания.
„От лична гледна точка, а не от гледна точка на колектива, не мисля, че той [правилникът] изобщо се нуждае от преработване. Той просто се нуждае от някои фини корекции или от малко допълнение. Всичко е доста ясно“, сподели Ръсел.
„Насоките трябва да бъдат въведени. Също така не трябва да се забравя, че те са насоки. Няма писан регламент и от стюардите зависи да направят най-добрата преценка. Когато нещата опират до тълкуване и става въпрос за последователност, може да се твърди, че ако имаме едни и същи стюарди всеки уикенд последователността ще е по-добра. Те тълкуват нещата по един и същи начин и пилотите разбират какво точно се очаква при дадени обстоятелства.“
„Моето лично мнение е, че сега в този спорт имаме нужда от професионални стюарди на пълно работно време, който да получават заплати. „Те не са ефективни доброволци. Смятам, че групата стюарди, с която разполагаме сега определено отговаря на стандартите. Не казвам нищо лошо за сегашните стюарди. Само смятам, че трябва да имаме последователност състезание след състезание“, добави пилотът на Мерцедес.
В момента има определен брой стюарди на ФИА, които се редуват в различните стартове. Всички те не са на заплата и получават заплащане всеки състезателен уикенд. Сред тях е и и бившият пилот от F1 Джони Хърбърт.
Ръсел също така смята, че както професионалните стюарди, така и насоките се нуждаят от допълнителни разяснения. Всичко това става ясно едва когато формулировката се тества
„Ако прочетете правилата, има редове, в които се казва, че ако карате хаотично или опасно, ще бъдете наказани. Може да се твърди, че ако един пилот сгреши и не вземе завоя на излизане, е хаотично, защото кара извън пистата“, обясни Ръсел.
„Там има елемент на тълкуване, който със сигурност трябва да се изчисти малко. В края на краищата всеки инцидент е различен. Със сигурност нещата се развиват… Това е като безопасността на автомобилите- трябва да се случи лош инцидент, преди да се постигне този реален напредък.“
„Същото е и с правилата за каране. Нужно е нещо необичайно или решенията да са неправилни, или нещата да бъдат изтласкани извън пределите им, преди да осъзнаете, че трябва да се направи промяна“, заключи Джордж Ръсел.
VAMOS! It’s Sprint Quali day in Brasil pic.twitter.com/DFqbpzNlk5
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 1, 2024