Джордж Ръсел смята, че Верстапен е променил поведението си на пистата прес сезон 2023. Пилотът на Мерцедес е категоричен, че нидерландецът е по-малко агресивен заради сериозното предимство, което има неговият автомобил.
Верстапен се намира в невероятна форма от началото нас сезон 2023. Пилотът на Ред Бул спечели 5 от първите 7 старта за годината и има комфортна преднина спрямо всички останали. Няма съмнение, че 25-годишният състезател се доближава до третата си световна титла след всяко изминало състезание.
Верстапен е един от най-агресивните пилоти на стартовата решетка. Състезателят на Ред Бул е известен с това, че предприема доста рисковани маневри когато атакува някой автомобил или се защитава. Но успехите му през 2023 г. не приличат много битките „колело до колело“, който той водеше през последните няколко години. Най-свирепата битка на Верстапен бе с Люис Хамилтън през 2021 г. В крайна сметка нидерландецът успя да победи британския си съперник при спорни обстоятелства
Верстапен с защити от Карлос Сайнц по време на последното състезание в Барселона. Това бе един от редките случаи от началото на сезона, в който той водеше битка с някой съперник, който не кара болид на Ред Бул. Защитните действия на Макс не породиха спорове, тъй като той остави достатъчно място на испанеца и спазваше ограниченията на трасето. Самият Сайнц смяташе, че Верстапен се е защитил добре и не е направил нищо нередно.
Друга реакция на Верстапен обаче предизвика изненада. Двукратният световен шампион се удари с Джордж Ръсел по време на спринта в Баку и получи поражения по своя болид. В крайна сметка той завърши трети зад Серхио Перес и Шарл Льоклер. Верстапен и Ръсел се срещнаха в закрития парк след края на спринтовата надпревара и обсъдиха случилото се. Верстапен не бе никак доволен от действията на Ръсел и дори го нарече „глупак.“
Всички тези събития последваха изявлението на Верстапен от края на 2022 г. Тогава той каза, че пилотите от сегашното младо поколение на F1 „се разбират по-добре“. Той предположи, че възприеманата липса на разбирателство с Хамилтън вероятно допринася за многократните им сблъсъци на пистата през 2021 г.
Междувременно Ръсел коментира отношенията си с някои от своите колеги на грида. Пилотът на Мерцедес призна, че познава голяма част от състезателите и е водил много битки с тях повече в младежките категории. Сега Ръсел отново се изправя срещу някой от тях, тъй като британецът също е част от така нареченото младо поколение, което е „оглавявано“ от Верстапен
„Мисля, че всички се познаваме доста добре. Познаваме стиловете си на шофиране и знаем какви рискове поемаме един срещу друг“, каза Ръсел. За първи път се състезавах срещу Макс, Шарл и Естебан [Окон] през 2011 г. Всъщност се състезавах срещу тези момчета още преди да се изправя срещу Алекс [Албон] или Ландо [Норис]. Това е малко интересно, като се имат предвид разликите в националността [Ръсел, Албон и Норис са родени във Великобритания, докато Льоклер в Монако, а Верстапен- в Белгия.]
„Аз, Алекс и Ландо сме израснали в картинга, докато гледаме други състезания. Винаги гледах как Алекс се състезава в по-горната възрастова категория или Ландо в по-долната. Ние се познаваме още от деца. Това вероятно допринася за начина, по който се състезаваме един срещу друг.“
Ръсел посочи, че Верстапен не е толкова агресивен през сезон 2023. Пилотът на Мерцедес смятам, че това е така защото се намира в позиция, която не го кара да бъде такъв
„Верстапен е по-малко агресивен през този сезон. Според мен това е така защото е основният претендент за шампионата. Когато се бориш за титлата, мислиш по малко по-различен начин. Затова сега Макс е по-малко агресивен, отколкото е бил в миналото, защото не е в позиция, в която трябва да бъде такъв“, обясни Ръсел.
„Той може да загуби позиция, но въпреки това знае, че ще си я върне по-късно. В същото време ние вероятно сме в малко по-силна позиция и трябва да вкарваме повече агресия, за да получим този единствен шанс за победа през сезона.“
Накрая Ръсел призна, че има трима настоящи пилоти от F1, срещу които той се чувства не толкова комфортно. Британецът обаче така и не пожела да разкрие техните имена.
„Между повечето шофьори има доверие. Не мисля, че [тези трима неназовани състезатели] имат пространственото съзнание на другите. Затова всъщност предпочиташ да се бориш здраво срещу великите пилоти, защото знаеш, че те ще могат да контролират автомобила си по-добре и да го поставят в трудни, но не и опасни позиции,. Това е по-добре в сравнение с някой, който може би не е на същото ниво като тях“, завърши Джордж Ръсел.
Climbing in for Canada. 👋❤️🤍 pic.twitter.com/MnyeaZtXNJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 14, 2023