Ръководството на пистата Спа-Франкоршамп завърши първия етап от обновяването на трасето преди надпреварата през сезон 2022 в F1. Изразходваната сума за подобрения по трасето е 20,7 млн. паунда (25 млн. евро).
Легендарната писта ще бъде домакин на Гран при на Белгия през август. Промените имат за цел да запазят характера на едно от най-ценените и трудни трасета във Формула 1, като същевременно подобрят стандартите за безопасност на състезанията с автомобили и мотоциклети.
Председателят на управителния съвет Мелхиор Ватeле заяви, че строителните работи, извършени през зимата, са довели до създаването на писта, която „остава идентична, но с повишена безопасност.“
„Нашата писта беше подложена на различни адаптации, за да получи двойно одобрение от ФИА за състезания в областта на автомобилните спортове. Също така разполага и с клас С от ФИМ за състезания с мотоциклети„, каза той.
Значителни строителни работи позволиха да се създаде повече пространство за оттичане на водата в известните комплекси „Червената вода“ и „Радийон„. Изключително бързият участък е бил сцена на няколко сериозни инцидента през последните години, включително фаталната катастрофа на Антоан Юбер през 2019 г. Миналата година надпреварата бе само няколко обиколки, които бяха зад колата на сигурността. Победителят в квалификацията Макс Верстапен бе обявен за победител. До него на подиума се качиха Джордж Ръсел и Люис Хамилтън.
Освен това на завоя е построена голяма нова трибуна, а тази в към завоите е премахната. Ръководството на пистата възнамерява да постави нова трибуна на същото място, където зрителите ще могат да наблюдават екшъна по време на всички видове надпревари на пистата Спа-Франкоршамп. Това ще се случи през 2023 г.
На определени места пистата е била преасфалтирана, а в няколко завоя са монтирани нови чакълени зони за сигурност. Добавена е алтернативна конфигурация на пистата в така наречения „завой на говорителя“, или по-познат като „Брюксел“. Също така е запазено и оригиналното оформление на трасето.
„Освен нашите собствени екипи, подобренията са извършени и от допълнителен персонал от 250 души, работил в продължение на пет месеца, както и над сто машини и повече от тридесет предприятия„, заяви главният изпълнителен директор на веригата Амори Бертолом. „Това е важно, тъй като голяма част от тях са местни валонски компании, чийто опит и умения трябва да бъдат подчертани.“
„Говорим за огромно количество работа в много кратки срокове. Извършихме пълно обновяване на пистата, нови зони за сигурност и преасфалтиране на някои части от трасето. Новият асфалт започна след Ла Сорс, минава през „Червената вода-Радийон“ и стига до „Брюксел“. Освен това изградихме чисто нова трибуна на върха на Радийон. Тя съдържа 4600 места, рецепции и спираща дъха гледка.“
„Тя ще бъде достъпен за публиката от световния шампионат за издръжливост в началото на май. В зоната при спускането от Ла Сорс към Радийон, трибуната и терасите ще се появят отново през 2023 г.“
2022, a season turned to the future, both on and off the track
Read More 👇https://t.co/Pkv5KGNOxp pic.twitter.com/0o7X2OnByB— Spa-Francorchamps (@circuitspa) March 23, 2022