След като не можаха да прокарат идеите за обърната стартова решетка и спринт надпревара в събота шефовете на Формула 1 обмислят нови варианти, за да направят особено вторите състезателни уикенди на една и съща писта по-атрактивни. Едно от тях е екипите да използват различни типове гуми в двата уикенда. Така ще се запази някаква активност в петък и интрига в събота и неделя. В противен случай екипите ще остават за дълго в боксовете по време на тренировките във втората седмица, натрупали достатъчно данни и с готови стратегии. Телевизионните компании, които плащат милиони за правото да излъчват състезанията, са изразили пред спортния шеф на Формула 1 Рос Браун подобни опасения и той се опитва да намери решение.
Вече бе решено, че гумите ще бъдат определяни и изпращани до екипите от Пирели без традиционния избор тим по тим, пилот по пилот, за да се улесни максимално логистиката и производството на гуми за състезанията, които ще са 6 в рамките на 8 седмици
Предложението на Браун, което ще се обсъжда през следващата седмица, е обаче гумите да са от различни типове за двата уикенда на една и съща писта. Идеята е да има малко по-големи предизвикателства пред екипи и пилоти.
Така например на Ред Бул Ринг миналата година са били ползвани C2, C3 и C4, а на Силвърстоун – C1, C2 и C3. Идеята е сега в първите състезания на тези писти да се ползват отново същите смеси, но във вторите – една стъпка по-меки.
„Обсъждаме го в момента”, обясни Рос Браун. „Има поне два елемента, които искаме да променим през втория уикенд”
„Искаме на хората да им е интересно през цялото време. Нямаме желание за много тих петък, защото отборите имат всички необходими данни. Работим по това да опитаме да ангажираме вниманието на феновете малко повече и за второто състезание с някаква промяна. Нещо, което отборите няма да видят като нарушаващо състезателния им статус в F1.”
„Ще бъде много малко, ако изобщо се появи. Ще бъде нещо като различни смеси гуми, или нещо от този вид. Ще видим дали има възможност да го направим и дали може да свърши работа. Но нищо не е сигурно. В момента го разиграваме. Възможно е да няма нищо, но ако успеем да направим нещо, за да оживим това второ състезание, ще бъде добре.”
Рос Браун обясни още, че не споделя, но разбира позицията на Тото Волф и Мерцедес, които се обявиха против обърнатата стартова решетка и идеята не мина.
„Не успяхме заради Мерцедес. Тото беше доста откровен в срещата. Доводът му бе: „Ние се намираме в най-добрата възможна позиция и ще преследваме седем световни титли. Защо бих се отказал от тази възможност? Защото това предложение ще ме постави в много по-трудно положение.” И аз го разбирам, и уважавам. Искаше ми се той да погледне на нещата от по-високо, но не го направи.”
What a season! Can’t wait to be back on track to make more memories! https://t.co/PvdP35u7y9
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 5, 2020