Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв в Австрия с изпреварване, което се разследва

Верстапен пръв в Австрия с изпреварване, което се разследва

5165
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия

Макс Верстапен спечели невероятна победа в Гран при на Австрия и за първи път от началото на сезона пилот, който не е от тима на Мерцедес, триумфира. Две обиколки преди финала Макс изпревари в третия завой лидера от старта Шарл Льоклер с маневра, която комисарите обявиха, че ще разследват. Холандецът имаше използвани с 9 обиколки по-малко гуми и отлично темпо с двигателя Хонда. Това е първи успех за японския производител след завръщането му във Формула 1. Заради разглеждането на комисарите обаче победата остава несигурна.

Трети днес завърши Валтери Ботас, чийто Мерцедес този път нямаше превъзходство. Себастиан Фетел изпревари в края другия Мерцедес на Люис Хамилтън. След тях след отлично състезание финишира Ландо Норис с Макларън пред Пиер Гасли, Карлос Сайнц, Кими Райконен и съотборника му в Алфа Ромео Антонио Джовинаци, който взе първата си точка.

На старта се включи anti-stall системата на Верстапен и той едва потегли за разочарование на огромната маса холандски фенове, залели отново трибуните

Смъкна се чак до седма позиция и направи наистина невероятно състезание.

Напред от полпозишън Льоклер поведе пред пилотите на Мерцедес. В първия завой младия Ландо Норис изпревари за малко шампиона, но Люис си взе позицията в трети завой и се нареди зад съотборника си Ботас. Кими Райконен също изпревари младия пилот на Макларън, зад когото се залепиха Фетел, Макс и Гасли.

В началото на 4-ия тур (от общо 71) и Фетел мина пред Ландо. Макс също започна да го атакува. Напред Льоклер направи рекорден тур и за 5 обиколки избяга пред Ботас на малко над 2 сек. В началото на 7-ия тур и Верстапен изпревари Норис, нареди се шести. След още две обиколки холандецът изпревари и Кими и зае петата позиция зад Льоклер, пилотите на Мерцедес и Фетел.

12 обиколки след старта меките гуми на Льоклер не изглеждаха износени и той получи обаждане, че се придържат към план А

На въпроса дали да натисне му казаха, че темпото му е добро, той бе на около 4 сек вече пред Ботас.

В 14-ата обиколка Норис на свои ред изпревари Кими и зае шестата позиция. Гасли също опита атака след още 5 обиколки. Фетел бе на над 3 сек зад Люис и получи обаждане да натисне. Зад французина се движеха Джовинаци, Перес, Хюлкенберг, Строл, Рикиардо и Сайнци, който си проби път от последна позиция.

LAP 14/71

В 22-та обиколка, противно на прогнозите на Пирели, пръв от лидерите спря за нови гуми Ботас. Веднага след него в бокса влезе и Фетел. Механиците се забавиха ужасно със смяната на Себ – 6,1 сек срещу над 3 сек на също не добър стоп за Ботас. След още една обиколка спря и лидерът Льоклер, а Хамилтън получи обаждане да натисне!

Всички слагаха хард, разбира се

Кими също спря, а Хамилтън остана на пистата с аванс от 14 сек пред Льоклер и 7 пред Макс. Гасли също спря да смени своя софт от вчера. Стоп направи и Ландо Норис и се смъкна зад стартиралите с по-твърди гуми пилоти. Авансът на Хамилтън пред съотборникът му Ботас бе около 19 сек. Трябваше му още малко време, за да смени и излезе пред него, като шансът бе около 25%. Хамилтън обаче рязко загуби ужасно много време, вероятно заради счупено предно крило. Дистанцията до Ботас стана само 16 сек при смяната му в 30-та обиколка. Тя пък се забави, защото смениха и носа с предното крило. Така Хамилтън излезе и зад Фетел, а не пред съотборника си.

В 31-ата обиколка в бокса спря и Верстапен, а Льоклер се върна начело. Класирането се оформи зад него – Ботас, Фетел, Верстапен и едва тогава Хамилтън. Зад него пък бяха Рикиардо и Сайнц без смяна, пред Норис, който бе сложил не хард, а медиум! Гасли бе зад Ландо, като гумите на Даниел – медиум от старта, вече бяха доста износени. Сайнц спря за смяна в 43-ата обиколка, а Норис изпревари Рикиардо и получи похвали.

Макс направи най-бърза обиколка и започна да притиска Фетел, като дистанцията бе малко над 1 сек, напред Льоклер имаше 4 пред Ботас

Верстапен получи съобщение, че имат предимство пред Фетел в първи завой. Бързо разликата слезе на 0,4 сек и състезателят на Ред Бул започна атаки за третото място. В 50-ата обиколка Макс изпревари Фетел на правата към четвърти завоя, а германецът спря за втори път и сложи меки гуми. Върна се на пистата зад Люис.

LAP 48/71

Макс подгони Валтери, а Фетел – Хамилтън и за два тура от 8 дистанцията стана 6 сек

Верстапен пък настигна Ботас. Обади се притеснен, че гуми мощност, но след команда fail 03 го изпревари и зае втората позиция. Авансът на Льоклер бе 5 сек, гумите му бяха използвани в 9 обиколки повече! Оставаха още 12.

Темпото на Верстапен бе страхотно и той топеше аванса на пилота на Ферари

6 тура преди края разликата стана 1,5 сек, след като Макс се справи по-добре в трафика, а настигнаха и Гасли. След две атаки холандецът изпревари Льоклер на третия завой и му отне лидерската позиция, като се стигна до контакт. В предпоследната обиколка Фетел пък изпревари Хамилтън и зае четвъртото място. Комисарите обявиха, че ще разследват инцидента между първите двама в класирането и победата на Макс стана несигурна.

 

? CLASSIFICATION – AUSTRIAN GRAND PRIX ?