Зак Браун индиректно призова Ред Бул да подаде официален протест заради съмненията на екипа от Милтън Кийнс относно охлаждането гумите на Макларън MCL39. Той предложи и да се плаща сериозна сума при подобни обвинения, когато бъдат подавани за разглеждане към ФИА.
От Ред Бул имат съмнения относно начина, по който в Макларън успяват да се справят с гумите от доста време. Подозренията се появили още в Сингапур миналата година. В Бразилия стана известно, че ФИА проверява дали няколко отбора, сред които и Макларън, не използват някакъв трик за охлаждането на гумите.
Според немското издание „Ауто Мотор унд Шпорт“ от Ред Бул използвали дори термовизионни камери, за да се опита да проследи промяната в температурите на гумите – особено на задните – на Макларън-ите. Твърди се, че от Ред Бул са забелязали сини петна около спирачните канали, където по принцип при други отбори местата били в оранжево и червено, тоест със значително по-висока температура. В тима от Милтън Кийнс били убедени, че не е възможно MCL39 да има подобно охлаждане само от въздушния поток.
Цялата история бе затихнала до появата на информацията, че от Ред Бул се опитват да засекат как в Макларън охлаждат гумите си. В петък CEO-то на Макларън Рейсинг Зак Браун бе забелязан да пие вода от бутилка с надпис „вода за гуми“
„Ще пратим Ред Бул ако има нужда от енергия“, подметна Кристиан Хорнер, след като му показаха кадрите.
Zak Brown’s water bottle in Miami reads “tire water” – a clear dig at Red Bull’s accusation last year that McLaren was injecting water into its F1 tyres to cool them down 👀 pic.twitter.com/p8H85oPkaW
— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) May 2, 2025
Самият Зак Браун пък заяви, че си има процедура за протест ако някой се съмнява в решенията на друг отбор. Той посочи и че за подаване на официално оплакване трябва да има такса. В момента при такъв протест депозитът е 2000 евро. В случая, в който Ред Бул поиска разглеждане скоростта на Джордж Ръсел при виртуален сейфти кар в Гран при на Маями например, тези пари отидоха във ФИА.
„Нещата трябва да имат смисъл. Трябва е „избирам да похарча едни пари за протест, а не за собствения си състезателен автомобил. Всички сме на ръба на бюджетния лимит. Аз съм наясно, че няма да изхарчим и един долар за нещо, което според нас не би ни донесло подобрение в представянето. Може би нещо от порядъка на 25 000 паунда. Дали бих похарчил 25 000 британски лири за тактика за разсейване или за собствения си болид? При всички случаи бих дал тези пари за колата. Не е необходимо да са стотици хиляди, а някаква достатъчно смислена сума, достатъчно висока, за да е ясно, че жертваш представяне вместо да вложиш парите в болида си“, заяви Зак Браун.
„През цялата история на спорта разни отбори са отправяли обвинения към други екипи. Наскоро един тим се фокусира върху стратегията на други отбори. Има си начин за подаване на протести след края на състезание. Трябва да официализираш нещата, да покажеш откъде са ти съмненията, да похарчиш малко пари… И това трябва да се отрази на бюджета ти ако си сбъркал. Според мен така в голяма степен биха спрели разни измислени обвинения от определени отбори в спорта“, допълни главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг.
Междувременно Мохамед бин Сулайем изрази съгласие относно това да се плащат сериозни пари при подаването на протест
„Не може просто така да обвиниш някого с едно писмено оплакване. Трябва да платиш пари“, заяви президентът на ФИА и подхвърли сумата от $50 000 като възможна такса.
Бин Сулайем заяви също така, че разглеждал правилата за ограничение на бюджетите във Формула 1.
„Това само създава главоболия на ФИА. Какъв е смисълът? Не го виждам. Наистина не го виждам“, е цитиран президентът на международната автомобилна федерация.
View this post on Instagram