Иван Тенчев, Ред Бул Ринг. Само 4 от десетте екипа във Формула 1 обявиха някакви промени по колите си за Гран при на Австрия. Повечето болиди претърпяха доста сериозни измененения преди седмица на пистата Силвърстоун и сега просто ще продължат да ги развиват.
От Ред Бул обявиха, че имат допълнителни прорези за охлаждане в корпуса в очакване на високи дневни температури в Австрия в деня на състезаниято – неделя
Прогнозата не е за супер горещина тази година, но конфигурацията ще може да се използва успешно и през уикенда в Унгария в края на месеца, когато край Будапеща е традиционно много горещо, а пистата е практически само с една права за охлаждане. Ред Бул има поредни промени и в профилите по ръбовете на пода. Те са за създаване на оптимален ефект на притискане и при по-високи нива на пода, което пък е важно при атака на бордюрите. Променени са малко и спирачните барабани на предния мост. Има по-големи хлабини заради генерирането на по-високи температури при острите спирания на Ред Бул Ринг.
FP1 🏁 Qualifying 🔜 Max finishes the session in P1 with Checo P4 👏 #AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/yCP9IW9Oid
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 8, 2022
Макларън също има промени по спирачките за пореден път този сезон. Този път изменени са задните – за по-добро спиране и оптимална аеродинамична ефективност. Основният ръб на задното крило също е промемен, за да се оформи по-добре потокът назад и същото време да се даде възможност за по-добро изтегляне на горещия въздух в отсега около двигателя.
The track has been cleared. Time for more laps, DR. 👊 pic.twitter.com/BtBnNJYcHs
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2022
При Алпин още вчера направи впечатление, че двете коли бяха с различни спецификации на задното крило
Новият вариант е с леко скосени страни, за да се намали още челното съпротивление, но без да се губи притискане. Колата е бърза на правите, но няма достатъчно притискане в завоите.
Уилямс пак е с новия пакет при Алекс Албон и със стария при Николас Латифи, за да се направи пряко сравнение. Тимът има още малко промени по каросерията на Алекс в зоната на предното окачване, за по-добро обтичане.
Останалите екипи Мерцедес, Ферари, Алфа Таури, Астън Мартин, Алфа Ромео и Хаас не са обявили никакви промени.