Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул не очаква подкрепа за новите правила за двигателите заради „любовната...

Ред Бул не очаква подкрепа за новите правила за двигателите заради „любовната афера“ на Волф и Васьор

4186
0
Тото Волф, Кристиан Хорнер, Майк Крак, Фредерик Васьор, Алесандро Брави
Тото Волф, Кристиан Хорнер, Майк Крак, Фредерик Васьор и Алесандро Брави; снимка: Алфа Ромео

Тимът на Ред Бул лобира за промяна в регулациите за новите задвижващи системи, които ще се използват във Формула 1 от 2026 г. Според екипа от Милтън Кийнс има проблеми, изискващи екипите да се съгласят на определени отстъпки. Кристиан Хорнер неколкократно посочи какво точно има предвид. Тото Волф от Мерцедес заяви, че няма начин да се правят промени. В крайна сметка до момента няма окончателно решение и дискусиите продължават на ниво комисия, където участват всички отбори.

Междувременно обаче Хелмут Марко, чийто изяви пред медиите успешно запълват лятната пауза във Формула 1 с мнението на 80-годишния австриец по всевъзможни въпроси, заяви, че не очаква подкрепа за Ред Бул.

„Твърде високото тегло на колите носи риск от гледна точка на сигурността. С толкова тежки батерии инцидентът на Макс [Верстапен] от Силвърстоун през 2021 г. например щеше да е много различен. При самата батерия винаги има рискове. Колите вече са близо до вариантите, участващи в други класове на автомобилния спорт като тегло и размери. Пистите обаче не се променят. Иначе би трябвало да ги разширим с поне метър, за да се върви в крак с развитието на болидите“, заяви Марко.

„От там трябва да се започне. Първо автомобилите да станат отново по-малки и по-леки. Ако обаче ти трябват 30 литра гориво само, за да заредиш батерията, то нещо в подхода е сбъркано. И други брандове имат същите тревоги. [Фредерик] Васьор обаче продължава любовната си афера с Тото [Волф]. Затова не очаквам Ферари да откликне. В Рено не знаят какви ги вършат. Все още нямаме никакви съюзници“, допълни Марко

Съветникът на Ред Бул в F1 заяви още, че Ред Бул Пауъртрейнс е най-напред от производителите на задвижващи системи в развитието на агрегата за 2026 г.

„Според мен чисто технически не изоставаме. Доведохме хора от Ферари, Мерцедес, Рено и Косуърт. Форд ни е партньор в това начинание. Привлякохме топ специалисти за създаването на двигателя с вътрешно горене. И имаме двама изключителни души, отговарящи за електрическата част. Август е, а напълно завършен мотор с вътрешно горене с MGU-K и батерия работи при нас. В това отношение сме много напред спрямо Ауди, Ферари, Мерцедес също“, каза Марко.