Начало Избрани Ред Бул няма да развива повече автомобила за 2022 г.

Ред Бул няма да развива повече автомобила за 2022 г.

1713
0
Ред Бул RB18
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул не планира повече актуализации на RB18 до края на сезон 2022 в F1. Австрийският екип категорично разполага с най-добрия болид на стартовата решетка, който е изключително конкурентоспособен на всякакъв тип писти.

Миналата седмица Ред Бул записа пета двойна победа от началото на кампанията. Това се случи на домашната надпревара за Хонда на пистата Сузука. Благодарение на този успех Макс Верстапен защити световната си титла, а Перес отново зае второто място във временното класиране. При конструкторите австрийците имат аванс от 165 точки пред Ферари.

Според главния технически директор Роб Маршал, екипът в базата на Ред Бул в Милтън Кийнс вече изцяло е преминал към разработване на автомобила за следващата година.

„Сега целият ни фокус е насочен към 2023 г. Все още има някои много минимални неща, които смятаме да използваме в RB18. Няма да внедряваме големи актуализации до края на сезона“, сподели Маршал в подкаста F1 Nation.

Последните големи подобрения на RB18 бяха направени в Сингапур. Там Ред Бул реши да въведе нов под. Според главния инженер Пол Монахан, пистата Марина Бей е била перфектното място за използване на тази актуализация.

„Ставаше дума за няколко милиметра промени тук и там. Успяхме да направим това, тъй като нямахме никакви повреди по подовете на RB18 в Белгия, Нидерландия и Италия“, каза Монахан.

„Тогава можехме да изберем тази актуализация, която искахме да въведем в началото на стартовете извън Европа, а не по средата. Също така ни трябваше трасе, което изисква повече притискане. Ето защо избрахме това да се случи в Сингапур.“

Британецът каза, че при въвеждането на нови части в края на сезона се отчитат и редица фактори.

„Това зависи от няколко фактора. Например, дали сме „загубили“ някои части при повреди по пътя към Абу Даби? Вероятно има доста голямо влияние върху това.“

„Трябва да видим дали разходите за изработване на компоненти и за изпращането им са спрямо очакваната или прогнозираната печалба? Успяват ли те да подобрят слабите места в автомобила, или са допълнения? Също така решаваме дали си струва тяхната изработка и внедряване в автомобила.“

„Ако докараме нов пакет в Абу Даби, ще подскажем ли на конкурентите си какво могат да очакват [за следващата година]. Честно казано има толкова много фактори влизат в него [в процеса на вземане на решение]“, добави Манахан.

Автомобилът Ред Бул RB18 спечели 14 от 18 състезания след началото на кампанията. Това е наистина невероятно постижение и е тотална противоположност на очакванията на всички при въвеждането на новите технически правила.