Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул подаде официален протест срещу DAS

Ред Бул подаде официален протест срещу DAS

2202
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Тимът на Ред Бул подаде официален протест срещу системата DAS на Мерцедес. Шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер заяви днес по време на свободните тренировки на пистата Ред Бул Ринг, че екипът му търси уточнение относно легалността й. DAS се появи по време на предсезонните тестове и предизвика сериозни полемики дали е легално устройство или не. Хорнер не изключваше протест още преди началото на уикенда, макар по-рано да не потвърди, че ще има такъв.

Представители на двата отбора трябва да се явят пред стюардите на Гран при на Австрия тази вечер. За този уикенд те са Витантонио Лиуци, Герд Енсер, Феликс Холтер и Валтер Йобст.

Протестът на Ред Бул срещу Мерцедес е подаден за предполагаемо нарушение на точки 3.8 и 10.2.3 от техническите правила

Точка 3.8 от регламента се отнася до възможното влияние върху аеродинамиката на компонентите. Тя гласи, че „всяка конкретна част от автомобила, влияеща върху неговите аеродинамични характеристики, трябва да съответства на правилата, които касаят каросерията“ и „трябва да бъде неподвижно закрепена към колата и да се движи с нея при работата на окачването“. Разбира се, оставени са известни степени на много малка свобода. В подточка 3.6.8 се добавя още, както и в членове 11.4, 11.5 и 11.6, че всеки детайл на автомобила, влияещ върху неговите аеродинамични характеристики трябва да останат неподвижни по отношение на окачването на автомобила. С две думи не може да променя позицията си спрямо тялото на колата, което на практика се случва с гумите – те променят позицията си спрямо колата по време на движение.

В 10.2.3 се посочва, че не може да има „настройване на която и да е част от окачването по време на движение“.

Тимът на Мерцедес бе най-бърз и в двете свободни тренировки в Австрия

Люис Хамилтън оглави класирането в сесиите на пистата Ред Бул Ринг, следван от съотборника си Валтери Ботас. И двамата споделиха, че е страхотно пак да са в болидите си.

„Усещането в новия болид очевидно е различно от това в колата от 2018 г., която карахме преди няколко седмици. Според мен сме успели да продължим с подобряването на болида си спрямо миналия сезон, което е много положително“, обясни Хамилтън.

„Пистата бе малко хлъзгава. Сцеплението постепенно се подобри, но като цяло състоянието на трасето в края не бе много по-добро. Иначе нещата изглеждаха чудесно. Тренировката никога не може да дойде в повече. Не се знае с какви режими и колко гориво карат другите. Затова подхождаме внимателно към днешните резултати. Тази вечер ще се постараем да постигнем напредък с колата и да се върнем в битката утре.“

Ботас добави, че всяка обиколка му е доставила удоволствие, както и че е имал постоянен прогрес.

„Беше приличен ден въпреки наличието на малък проблем към края. Сцеплението бе доста ниско, но съм сигурен, че ще се оправи през уикенда. Основното предизвикателство е да се намери баланс в настройките за високо- и нискоскоростните завои, както и да се изпипат реглажите за квалификационни турове“, сподели още финландецът.

В Мерцедес очакват температурата на пистата утре да е значително по-висока, което означава, че работният прозорец на гумите ще е съвсем различен от днешния.