Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер не изключва официален протест срещу DAS

Хорнер не изключва официален протест срещу DAS

1003
0
Кристиан Хорнер
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че със започването на новия сезон във Формула 1 отново ще бъдат повдигнати въпросите относно легалността на системата DAS на Мерцедес и шасито на Рейсинг Пойнт. ФИА ги обяви за отговарящи на настоящите правила. Федерацията направи и специална проверка в завода на Рейсинг Пойнт с пълен анализ на чертежите и работата на колата. Но въпреки това от Рено са готови да оспорят уникалността на шасито, което е задължително за един конструктор във Формула 1.

„Това е Формула 1 и всичко това много бързо може да се върне“, заяви Хорнер

„Това са състезателни отбори, съставени от хора, които веднага щом започнат отново да се съревновават, ще повдигнат пак въпросите за DAS на Мерцедес и Рейсинг Пойнт. Всичко пак може да се върне на дневен ред“, допълни той пред Моторспорт.

За да се случи ново разглеждане на тези казуси обаче, вече ще е нужна контестация от някои съперник. Нейното подаване е пряко свързано със сериозно заплащане и поради тази причина екипите най-често изпращат запитване дали могат да използват едно или друго решение, което са видели при конкурентите. Сега ситуацията е по-различна, тъй като особено при успех на Мерцедес и Рейсинг Пойнт почти сигурно ще последва протест.

Според Хорнер по време на паузата екипите са свършили много работа в организирането бъдещето на спорта. Но това със сигурност няма да тушира подобен тип спорове завинаги

„Имаше период на голяма активност с ФИА и притежателя на търговските права, за да се съсредоточим върху регулациите. Аз бях сред лобистите да забавим въвеждането на новите автомобили – сега това ще е към 2022 г.“, разказа още Хорнер. „Мисля, че това беше правилното решение, защото свързани с въвеждането на нов автомобил разходи при тези кратки срокове щяха да бъдат огромни. След това се фокусирахме върху провеждането на състезанията през тази и следващата година и трябваше да направим компромиси – замразяване на някои елементи от 2020-та за 2021-ва година, което помага и за по-ниски харчове за всички. В крайна сметка резултатът от този натоварен период беше много разумен.“