Екипът на Ред Бул е оспорил легалността на отворите на задните спирачки на Мерцедес във Формула 1. Това съобщава немското издание Auto Motor und Sport, позовавайки се на свои източници.
Според инженерите на „биковете“ използваните от Мерцедес отвори не отговарят на член 11.5 от техническия правилник, а може би и тези на екипа на Рейсинг Пойнт. Екипът на Лорънс Строл почти изцяло изкопира болида на Мерцедес от 2019 г.
Според Ред Бул конструкцията на Мерцедес изпраща допълнителна въздушна струя към над разрешената от правилата зона в спирачната система чрез втори отвор. И след това този въздух се използва за охлаждане на спирачките и джантите. Това може да даде решаващо предимство при работата с гумите.
Според AMS в Мерцедес вече са били принудени от ФИА да променят системата за охлаждане на задните спирачки. В информацията се казва, че федерацията е предложила на тима 2 варианта, за да стане устройството легално. По-лесният от тях бил въпросният втори отвор просто да бъде затворен.
Смята се, че Ред Бул подготвя и протест срещу кормилната уредба със система DAS на Мерцедес. В тази връзка съветникът Хелмут Марко заяви, че в момента адвокатите на тима проверяват дали DAS е легална. И след това в екипа ще вземат решение какво да предприемат.
Always pushing to improve! ? But how do you find gains when the regulations have remained stable? ?
James Allison looks at the areas we’ve focused on with our 2020 @MercedesAMGF1 car ? pic.twitter.com/tWVS5Kizeh
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) March 8, 2020