В отбора на Ред Бул подозират, че проблем с горивната помпа е причина за отпаданията и на двамата пилоти Макс Верстапен и Серхио Перес в Гран при на Бахрейн. Нидерландският пилот твърдеше, че има грижи с батерията. От тима първоначално казаха, че не виждат нещо тревожно. После се обадиха, че забелязват проблем, който обаче не е свързан с батерията и не могат да направят нищо. Перес продължи още няколко тура преди и той да спре.
A tough result to take. We need to do a full investigation, but it looks like both Bulls suffered from a suspected fuel pump issue.#BahrainGP pic.twitter.com/TJiixJJbsO
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 20, 2022
„Финалът на това състезание бе брутален за нас“, коментира Кристиан Хорнер
„Изглеждаше като че ли ще спечелим прилично количество точки. Тази надежда се изпари в последните обиколки. Изглежда като един и същи проблем и при двете коли, но какво точно е тепърва ще установим.“
„От Ферари просто бяха малко по-бързи от нас. Поне опитахме, но те просто бяха с по-бързата кола днес. Дори да изпреварехме [Шарл] Льоклер, тяхната скорост щеше да им стигне (да си върнат мястото). Положителното за нас е, че имаме конкурентоспособен автомобил. Проблемът се появи, след като колата бе върната на пистата след последния питстоп. Трябва бързо да го решим. Нула точки е труден за преглъщане резултат“, добави шефът на Ред Бул.
Race result #BahrainGP: LEC, SAI, HAM, RUS, MAG, BOT, OCO, TSU, ALO, ZHO. Max DNF 😩 Checo DNF 😩 pic.twitter.com/an9iDncKKn
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) March 20, 2022
Верстапен каза, че за него цялото състезание е било особено трудно
„Нямах баланса от петък и трудно контролирах износването на гумите. Всеки път, когато имах грижи със задните и се опитвах да ги коригирам, ситуацията се прехвърляше към предните. Просто колата не бе балансирана. Когато пък опитвах да натисна малко повече, спирачките прегряваха и се налагаше да намалявам. Стратегията също не бе върха. Трябва и това да прегледаме. Можех два пъти да поведа, но те ми казваха да карам внимателно в първата обиколка (след излизане от пита) и не излизах начело. Другия път ще разчитам повече на собственото си усещане.“
„След спиранията в бокса нещо не бе наред с управлението. По принцип се получава много гладко, но сега забиваше постоянно и трябваше да влагам огромно усилия и за най-малкото движение. От един момент нататък не можех да коригирам повече и нестабилността на задницата. Просто трагична издръжливост. Беше почти невъзможно за каране“, допълни Верстапен.
„Накрая горивото не стигаше до двигателя и всичко приключи. Изглежда като че ли е нещо с горивната помпа. Възможно е да е нещо съвсем дребно, но от такива малки неща може да загубиш шампионат, защото точките са крайно ценни“, заключи пилотът на Ред Бул.