Втората поредна победа на Ред Бул и Марк Уебър, както и допълнителното удоволствие триумфът да е двоен с второто място на Себастиан Фетел в Гран при на Монако, накара целия отбор да празнува неистово. Тяхната Енергийна станция е издигната в пристанището на Монте Карло и тази вечер басейнът и морето бяха пълни с широко усмихнатите пилоти, хора от екипите им, шефът на тима Кристиан Хорнер (облечен – за разлика от 2006 г., когато се метна само по наметало след подиума на Дейвид Култард) и дори конструкторът Ейдриън Нюи бе повлечен от ентусиазираните механици!
– Този ден е специален, може би най-страхотният ден в живота ми. Всеки пилот във Формула 1 се надява да печели състезания, но точно това е много, много специално за всеки от нас. Да си победител тук като Аертон Сена и останалите легенди е невероятно – заяви Уебър след финала. – Последните няколко обиколки бяха напрегнати. Дженсън [Бътън] ми каза по време на парада, че когато водиш и остават само няколко тура, всъщност ти се струва, че пистата се стеснява, че бариерите са все по-близо и по-близо. 15 обиколки преди финала ситуацията за мен беше точно такава.
Марк поведе още на старта от полпозишън, а след това методично трупаше аванс, стопяван неколкократно от излизащата по различни поводи кола за сигурност.
– Наистина е много трудно, когато ти се случва, но това е част от работата ти на пилот – да останеш съсредоточиш и да довършиш започнатото. Спечелването на 50 точки в последните два старта е изумително, но ни предстои дълъг път – остана до последно здраво стъпил на земята австралиецът.
Фетел от своя страна успя да изпревари Кубица след старта, а това бе жизненоважно за развоя на надпреварата му. Германецът призна, че не е успявал да поддържа темпото на съекипника си и трябва да провери причината за това.
– Беше ми наистина трудно, особено в първите обиколки след рестартовете. Чак накрая имах повече сцепление и доближих скоростта на Марк, но дотогава той бе далеч. Нямаше смисъл да го гоня, а и трябваше да наблюдавам в огледалата си какво се случва зад мен. Роберт [Кубица] натискаше доста здраво и не ми бе лесно да се откъсвам от него след прибирането на колата за сигурност. На моменти повече се пързалях настрани, отколкото да вървя направо – сподели Фетел.