Начало Избрани Ред Бул призна, че последният технически трик е в RB20, но настоява,...

Ред Бул призна, че последният технически трик е в RB20, но настоява, че не е използван

560
0
Ред Бул F1, Ред Бул Рейсинг
снимка: Спас Генев

От Ред Бул признаха, че последната намеса на ФИА – за промяна на процедурата за технически преглед заради съмнения, че един отбор използва устройство, позволяващо промяна на отстоянието от настилката в предната част на болида – е заради тях. В навечерието на уикенда за Гран при на САЩ стана ясно, че федерацията е реагирала след няколкоседмични разговори с отбори.

„Да, (устройство) съществува, но то е недостъпно, когато автомобилът е напълно сглобен и готов за излизане на пистата. В дългата кореспонденция с ФИА тази част бе обсъдена и се договорихме за план как да продължим напред“, заяви говорител на Ред Бул на пистата Circuit of the Americas

Последната част от изявлението се тълкува като съгласие от страна на Ред Бул да направи промени по болидите си. Това се случва преди жизненоважни за битката за титлата кръгове. Твърди се, че противников отбор е подал сигнал към ФИА в Сингапур. От федерацията заявили на екипа от Милтън Кийнс, че устройството трябва да бъде запечатано в началото на квалификацията, ако не може да бъде премахнато. Администриращата спорта организация не назова тима, предизвикал промяната в процедурите за проверка на предната част.

Макс Верстапен и Серхио Перес настояха, че ситуацията няма да окаже влияние върху представянето на Ред Бул през предстоящия уикенд в Остин, Тексас.

„Всичко е видимо в документите и всеки може да го разгледа. За нас беше лесно устройство (за работа), когато колата е на части. Но след като всичко е сглобено, не можеш да го пипаш“, коментира Верстапен

„Тоест за нас нищо не се променя. Помислих, че други отбори вършат нещо, когато прочетох новината, но след това открих, че се отнасяло за нас. Никога дори не сме го споменавали или нещо подобно. Беше просто лесен инструмент при работа“, добави нидерландският пилот.

Перес също бе категоричен, че със съотборника му нищо не са правили с устройството.

„Беше на практика невъзможно да се прави нещо. Помня например миналата година, когато всъщност увеличихме страшно много отстоянието от асфалта (на COTA), за да не ни се случи нещо като на Мерцедес. Знаех, че го има това устройство, но не сме работили с него“, каза още Перес.