Ред Бул очаква част от отборите да копират дизайна на пода на RB19. Главният инженер на тима от Милтън Кийнс предположи, че мине известно време, преди специалистите в конкурентните екипи анализират тази част от шасито на автомобила. Според неговите думи, очакванията са такова нещо да се случи по време на уикенда в Япония.
Подът на автомобила на Ред Бул бе видян по време на квалификацията за Голямата награда на Монако. Тогава Серхио Перес претърпя инцидент в завоя „Сент Дево.“ Тъй като трасето в Монте Карло е доста тясно, маршалите завързаха ударения болид на Перес, след което го вдигнаха с кран. Това позволи на фотографите наоколо да направят снимки на долната част на шасито на RB19
Подът е една от най-важните част от новото поколение автомобили в F1 с граунд ефект. Според инженерните изчисления, поне 60 % от представянето на болидите се дължи на пода. Именно заради това концепцията на тази част от шасито се пази в строга тайна.
Отбори като Макларън и Мерцедес признаха, че няма да пропуснат възможността да изследват уникалната ходова част на Ред Бул RB19. Очакванията са всеки един отбор на стартовата решетка да анализира този елемент въз основа на снимките от Монако.
Ред Бул разполага с автомобил, който се намира в собствена лига спрямо тези на всички останали. Екипът от Милтън Кийнс спечели първите шест старта от началото на годината и е абсолютен фаворит за двете титли. Според някои анализатори, има немалка вероятност Ред Бул да спечели всички стартове от сезон 2023 в F1.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер коментира снимките на пода на болида на Перес. Британецът не се притеснява от евентуално копиране на дизайна на тази част от автомобила.
Междувременно главният инженер Ред Бул Пол Монахан каза, че „невежите копия“ на долната част на RB19 едва ли ще допринесат за подобряване на автомобилите на съперническите отбори.
„Това не беше страхотно- ние не вдигаме колата си във въздуха Но от друга страна това се е случвало и преди, така че ще продължим напред“ сподели Монахан. „Ще мине известно време, преди някой да успее да копира дизайна на нашия под. Знаем много добре, че има известно забавяне между това инженерите да го видят, да го поставят на колата си и действително да станат по-бързи с него.“
„Знаем добре, че едно невежо копие не е задължително да накара даден болид да върви по-бързо- то трябва да се интегрира. Това не е само част от геометрията на пода. Това е свързано с цялото шаси. Със сигурност мога да кажа, че именно подовете са една от най-чувствителните части на това поколение автомобили“, добави главният инженер на Ред Бул.
Монахан смята, че съперниците на Ред Бул са били наясно с детайлите на елемента още преди случката от Монако
„Не забравяйте, че хората внасят и изнасят подове от гаражите и вдигат предните части на автомобилите. В крайна сметка такова нещо не се случва за първи път“, обясни главният инженер на Ред Бул.
„Пътят ни на развитие е сравнително добре очертан по отношение на сроковете, в които искаме да се опитаме да внедрим нещата, които смятам, че ще ни направят по-бързи.“
„Ако променим плана за развитие на някой друг, то това определено ще бъде в наша полза. Смятам, че около Гран при на Япония ще можем да видим кой къде се намира. В крайна сметка ние трябва да запазим дисциплината и да следваме пътя си на развитие“, каза Монахан.
„Можем да променим само нашия автомобил. Не можем да повлияем на това, което правят другите екипи. Затова ще продължим да работим по свой собствен начин и ще се опитаме да останем най-бързи.“
Ред Бул разтълкува най-добре новите технически правила в F1. Техническото майсторство на отбора очевидно е оставило трайно въздействие върху инженерните отдели на всеки един отбор
Миналата година голяма част от тимовете предложиха свои собствени интерпретации на новите правила в F1. Но с течение на времето всички започнаха да се насочват към философията на Ред Бул.
Монахан признава, че дори от Ред Бул са приемали подобни стратегии в миналото и са копирали елементи на някои други автомобили. Това само по себе си показва динамичния характер на еволюцията на F1 и непрекъснатия стремеж към съвършенство.
„Това е форма на ласкателство, нали така?“
„Ако се върнете назад към 2009, 2010, 2011 и дори 2014 г. , ще видите, че сме печелили състезания с цялостен пакет, подобен на този на Мерцедес. В крайна сметка, така че не сме имунизирани срещу такова нещо“, заяви Монаха.
„Другите отбори ще гледат нашия автомобил и ще се опитат – ако смятат, че ще се движат по-бързо – да се повлияят от него. Нямаме проблеми с това.“
„Попитайте Макларън през 2011 г. Те нямаха толкова силен автомобил в началото на годината. След това колата им се появи с нови ауспуси, които изглеждаха точно като нашите и станаха по-бързи. Това се случва още много години. Все пак това е част от спорта. Няма авторски права, нали така? Ще приема това като много приятно ласкателство“, завърши главният инженер на Ред Бул.
Вижте тази публикация в Instagram.