Въпреки че новата и малко противоречива система KERS не е задължителна за 2009 година, то се предполага, че доста отбори ще я ползват, тъй като предоставя огромно предимство.
Ред Бул обаче не са убедени, че предимството ще бъде толкова голямо, заради което се колебаят дали да започнат сезона с KERS. Вместо това те планират да изчакат, докато системата се докаже сред болидите.
„Никой не може да каже колко отбора ще стартират с KERS в Мелбърн” – каза шефът на тима, Кристиан Хорнер. „Определено ще има няколко, но предимствата по отношение на мощността са почти компенсирани от допълнителната маса. Затова ще караме с KERS, когато се докаже, както мислим да правим с всяка следваща нова система или технология. Работим отблизо с Рено по система, чиято база е създадена от Манети Марели. Засега обаче искаме да видим как се представя в тестовете и тогава ще решим дали ще я ползваме в Мелбърн.”
Според Хорнер основният проблем при ползването на системата е износването на гумите.
„Има проблеми с масата и разпределението й, което афектира износването на гумите. А защитата на задните гуми ще бъде много важна тази година и поради тази причина ще бъде и основен фактор при решението ни за KERS. Сигурен съм, че всички отбори са създали колите си с идеята да включват и KERS, но повечето ще ползват системата, когато тя носи видимо предимство и е надеждна.”