Първа победа в историята си спечели отборът на Ред Бул в Китай през миналия сезон и Шанхай Интернешънъл Съркюит определено има специално значение за екипа. Мястото, твърдят от отбора, е уникално като цяло: невероятна кухня, изумителна архитектура, страхотен нощен живот и култура на над 5000 години. От тима са подготвили и някои интересни подробности както за пистата, така и за състезанието там.
– Гран при на Китай стана част от календара на Формула 1 на 26 септември 2004 г. и е провеждана общо шест пъти.
– Конфигурацията на трасето с нейните 16 завоя е вдъхновена от китайски йероглиф, представляващ първата буква от името на града Шанхай и означаващ над или издигане.
– Няма пилот, който определено да доминира в китайската надпревара. До момента списъкът на победителите включва Рубенс Барикело, Фернандо Алонсо, Михаел Шумахер, Кими Райконен, Люис Хамилтън и Себастиан Фетел.
– В квалификациите Хамилтън и Алонсо имат по два полпозишъна на трасето.
– Въпреки победата му през 2006 г., Гран при на Китай не е лесна за Михаел Шумахер. Германецът се завъртя в квалификацията за първия старт там, стартира от дъното на грида и финишира за първи път извън точките през 2004 г. През следващия сезон удари Минарди-то на Кристиян Алберс по време на загряващата обиколка. Наложи се да тръгне от питлейна, но се завъртя в надпреварата.
– Себастиан Фетел стартира 17-и през 2007 г., когато караше за Торо Росо, а на финала бе четвърти. През миналия сезон спечели победа в Шанхай – първа за Ред Бул и втора за себе си.
– Трасето натоварва изключително много гумите заради високите странични натоварвания в завоите. Късането на задните гуми също е проблем.
– Най-доброто място за изпреварване е 14-и завой в края на обратната права.
– През миналия сезон състезанието започна с кола за сигурност заради силен дъжд. Спечелилият полпозишъна Фетел запази лидерството си след прибирането на сейфти кара, а Марк Уебър се придвижи втори. Успехът бе двоен за Ред Бул, следвани от пилотите на Браун Дженсън Бътън и Рубенс Барикело.